Leden 2009

Photoshoot Vogue UK March 07

31. ledna 2009 v 14:56 | terulka |  ●Ostatní fotografie
























Zdroj fotek: Vogue UK March 2007

Benetton

31. ledna 2009 v 12:59 | terulka |  ●Zahraniční
Do barev oblékají svět už přes 40 let. Jejich jednoduché módní kousky rozzařují šedé davy a nedělají rozdíly mezi barvou kůže nebo náboženským vyznáním. Své aktivity však nevkládají pouze do oblečení. Sourozenci Benettonovi jsou příkladem rodinného podniku, který se díky společným cílům od začátku rozrůstá a prosperuje.


Jejich nejznámější značku United Colors of Benetton není třeba dlouze představovat. Je známá po celém světě, pohodlné oblečení si i u nás okamžitě oblíbily všechny generace a jejich nápadné plakáty usměvavých lidí různých barev pleti nejdou přehlédnout. Kdo však stojí za úspěchem tohoto módního gigantu a co je důvodem, že jejich zisky rok od roku stoupají? Jaká přesvědčení ženou tuto rodinnou firmu vpřed?
Čtyři sourozenci založili společnost Benetton Group v roce 1965. Všem tehdy bylo mezi 22 a 30
lety. Představme si je tedy po pořádku. Nejstarší z nich, Luciano Benetton, je předsedou jejich "sourozeneckého" představenstva. Je také členem představenstva Edizione Holding, což je další rodinná finanční holdingová společnost a dva roky se věnoval i italské politice jako senátor. Giuliana, druhá v pořadí, je členkou obou představenstev a jako jediná přináší do firmy silný ženský element, velmi důležitý pro odbyt jejich zboží. Mladší Gilberto by se mohl po právu nazývat nejaktivnějším v oblasti podnikání. Své působení totiž značně rozšířil i do dalších jejich společností a dnes kromě prezidentování Edizione Holding a řízení Benetton Group je prezidentem italských Autogrillů, viceprezidentem společnosti Olimpia, ředitelem Pirelli, Autostrade a dalších několika firem. Nejmladší Carlo je místopředsedou obou rodinných společností. Jejich velká rodina je pevně semknutá a ideu svých rodičů už následují čtyři z jejich celkového počtu 14 dětí.
Barevná myšlenka vznikla v 60. letech. Firma byla dynamicky rozvíjena a obchody s barevným oblečením se postupně rozšiřovaly do celého světa. V 90. letech už byla značka Benetton rozšířena do 120 zemí a dnes jejich kvalitní módní artikly prodává už 5000 obchodů. Benetton
Group v nynější době představuje několik značek. Neformální United Colors of Benetton - hlavní značka s nejdelší historií, Undercolors of Benetton specializující se na plavky, spodní prádlo nebo
pyžama a Sisley pro dynamickou generaci, která sleduje trendy dnešní módy. Dále do společenství patří sportovní oblečení a obuv pro volné chvíle pod značkou Playlife a asertivní Killer Loop s nápaditým "streetwear" pro mladé.
Nabídka Benetton Group už dávno nezahrnuje pouze oblečení a módní doplňky. Svou nabídku rozšířili i o parfémy nebo nápadité obměnitelné obroučky dioptrických brýlí. Ve specializovaných prodejnách také narazíte na bytové doplňky od matrací přes dlažby až po zahradní nábytek. Vše ve stylu barev, osobité elegance a výjimečné nápaditosti. Vysoký vliv na růst zisku je i jejich zaměření na všechny generace. Sourozenci Benettonovi myslí i na těhotné maminky a jejich novorozeňata, provázejí děti i při prvních krůčcích do školy. Všechny věkové kategorie a národy si v jejich nabídce můžou vybrat. Čistý zisk za minulý rok 125 miliónů Euro mluví za vše.
Je tu však ještě něco, co tolik spojuje všechny sourozence a žene je kupředu. Jejich kampaně pro lidská práva a lepší svět získávají velký ohlas už od 80. let. Svými někdy až šokujícími plakáty bojují například proti rasismu, rozšiřování AIDS, hladomoru a poslední kampaní chtějí zvýšit ochranu rychle ubývajících goril. Mladí umělci a architekti také na jejich jméno nikdy nezapomenou. Ve svém komunikačním výzkumném středisku Fabrica u Trevisa v Severní Itálii pomáhají Benettonovi začínat nadějným mladým lidem z celého světa s jejich prvními projekty v kultuře, umění nebo designu . I se svou nadací sklízejí úspěchy. Například jimi produkovaný film "No Man's Land" režiséra Tanovice získal v roce 2002 Oscara i Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film.
Svou prvotní myšlenku Benettonovi rozvinuli do širokých možností. Dokázali nejednomu člověku změnit nejen šatník, ale i život. A takové úspěchy určitě stojí za zmínku.







Klára Nademlýnská

31. ledna 2009 v 12:44 | terulka |  ●Současní
Působí plaše a křehce, ale byla to její odvaha, která ji dostala do popředí v našem módním světě. Svůj osobitý styl a cit pro eleganci už několik let vkládá do úžasných modelů v limitovaných sériích, kterým se obdivují nejen v Praze, ale i v Paříži nebo v Monaku. První dámu české módy Kláru Nademlýnskou nejde přehlédnout.

Cit pro návrhářství v sobě Klára Nademlýnská objevila už na oděvní střední škole v Praze, kde
vždy mezi spolužáky vyčnívala svými nápady a nerada splňovala zaběhnuté nudné osnovy komunistického školního systému. Ještě před maturitou si vzala svou lásku, jugoslávského fotografa Gorana Tačevského a kvůli svobodě tvoření se po jejím úspěšném ukončení školy obarozhodli ze země odejít. Jako svůj cíl si vybrali Paříž a nakonec tam zůstali 10 let. Francie je okouzlila a dodnes se tam rádi vracejí. Klára nejprve pracovala u návrháře Zdeňka Křížka a poté jako modelistka střihů pro firmu s luxusním dámským oblečením a návrhářka. Zlom nastal v roce 1996, kdy se u nás móda začala probouzet, vznikaly první módní obchody a pořádaly se první přehlídky. Klára začala na přehlídky vozit své výtvory a pomalu ji začaly vyhledávat známé tváře jako Jana Švandová, Ivana Christová nebo Dara Rollins.
V roce 1998 se devětadvacetiletá Klára s manželem vrací do Prahy a zakládá svůj autorský butik v Dlouhé ulici. Designérské studio Olgoj Chorchoj se postaral o originální dojem, na který se při prvním vstoupení do nového obchodu nezapomíná. První autorskou přehlídku měla 2 roky po té a v roce 2001 oslovila Terezu Maxovou, která neváhala a stala se tváří její značky Klara Nademlynska. A právě Tereza Maxová se stala pro ni také velkou inspirací a ideálem ženské krásy - fyzické i duševní. Ale vše nešlo tak hladce a rychle, Klára si musela své místo na výsluní tvrdě vybojovat.
Ještě dlouho po revoluci u nás v oblékání stále chyběla osobitost. Slepě se kopírovaly trendy z časopisů a na ulicích se objevovaly "armády" mladých hezkých dívek, které všechny vypadaly stejně. Objevovaly se extrémy představy být "in" pouze ve značkovém oblečení od hlavy až k patě a chyběla fantazie, zajímavé kombinace nebo alespoň pěkný pocit z dobře padnoucího kousku. Až poslední roky si začíná každý hledat svůj styl a to se odrazilo i na návštěvách autorských butiků a snaze neztrácet se v davu. Klára svými přehlídkami nadchla mnoho žen a
nejsou to jen celebrity, které její obchůdek začaly postupně navštěvovat a staly se stálými zákaznicemi. Klára láká svou přitažlivou elegancí, kterou dokáže podtrhnout ženskost a léta prožitá ve Francii se odráží nejen v jejím životě, ale i v tvorbě.
Nejsou to pouze kostýmky, topy a různé trenčkoty, které svou nápaditostí a ručním zpracováním zajímavých materiálů uchvacují dámy každého věku. V roce 2004 přibrala Klára k sobě společnici a kolekce rozšířily nově o Klara Sport a Klara Jeans. Klára také začala spolupracovat se sportovním gigantem Nike a pouze v jejím butiku je k dostání exluzívní výběr trendy tenisek, které skvěle doplňují její sportovní kolekce. V její poslední kolekci dominují vlající šaty, propracované džíny, krajkové lemy a sedla na halenkách a topech. V barvách dala přednost černé, kterou následují popelavě šedá, lila, fialová nebo zlatě-stříbrný brokát. A materiály - pro Kláru opět jen ty nejzajímavější - hedvábí, mušelín, bavlna a denim. Součástí kolekcí se staly také limitované edice autorské bižuterie a novinkou jsou leštěné náhrdelníky s kameny Swarovski. Se svými výtvory se prezentuje na přehlídkách v Praze a Paříži. Po stabilitě své značky na domácím trhu plánuje expandovat kromě Monaka, kde jsou její moderní modely dostání v multiznačkovém butiku Vanity, do dalších světových měst.
Klára nevidí umění obléknout se v nakoupení těch nejdražších věcí a podle trendu je zkombinovat. Sama miluje pařížské second handy a obdivuje v oblékání takové osobnosti, jako Aňu Geislerovou, protože se nebojí sáhnout po věcech z druhé ruky a umí je dokonale doladit módním modelem. Za ideální spojení pro sebe pokládá sportovní oblečení v kombinaci s elegantním. Stále překvapuje něčím novým a zajímavým a pro své nezaměnitelné střihy a nápadité detaily se inspiruje ve filmech, hudbě nebo jen při pozorování kolemjdoucích lidí z její oblíbené pařížské kavárny u Bastilly.
Její práce ji baví a hlavním smyslem života je rodina a syn Natan, kterému se věnuje každou volnou chvíli. Svou lidskost dovede vnést do každého modelu a možná to je jeden z hlavních důvodů, proč se stává tolik oblíbenou. Jako jedna z mála návrhářů začala opačnou cestou - nejprve její jméno poznali ve světě a až poté u nás. Věděla, že u nás potřebuje spoustu času ukázat lidem, že se dá oblékat i jinak. Naštěstí se nevzdala a její tvorba dnes přináší do ulic novou tvář a originalitu.





















Haute Couture Spring 2009

30. ledna 2009 v 18:11 | terulka |  Aktuality
V Paříži proběhly každoroční přehlídky haute couture, nejvýznamnější událost celého módního světa. Nejslavnější světoví návrháři předvedli okázalé, nákladné, fantastické a mnohdy velmi extravagantní modely, které oblékly opět ty nejžádanější modelky. Prim hrály již tradičně módní domy jako Dior, Chanel, Elie Saab apod., ale nepochybně zaujaly i přehlídky dalších "couture" návrhářů, kteří v Paříži představili to nejlepší ze své tvorby.


Alexis Mabille

Tento lyonský návrhář u nás není příliš známý, ve světě je však jeho značka pojem. Jeho modely jsou velmi sofistikované, extravagantní, ale zároveň elegantní a ženské. Více o tomto návrháři na oficiálních stránkách www.alexismabille.com














Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-AMABILLE


Anne Valérie Hash

Anne Valérie Hash letos představila kolekci, ve které nechyběly romantické šaty stejně jako prvky z mužského šatníku v podobě saténových smokingů. Všechny modely byly klasické, jednoduché, elegantní, ale přesto velmi působivé.













Armani Privé

Značka Armani je ve světě pojem, který není třeba představovat. Klasikou jsou dámské kostýmky, které Giorgo Armani představuje téměř na všech svých přehlídkách a nejinak tomu bylo i letos. Návrhář soustředil pozornost na siluetu - široká ramena a boky zvýrazňující úzký pas - díky které působily modelky dominantně a žensky zároveň. Vše podtrhovaly působivé detaily a přehlídku uzavíraly oslnivé večerní róby.













Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-APRIVE


Chanel

V letošní kolekci značky Chanel převažovaly roztomile působící šaty nad kolena. Modelky v nich vypadaly velmi něžně a dívčí, což ještě podtrhoval výběr světlých barev od bílé, přes krémovou a meruňkovou až po champange.












Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-CHANEL


Christian Dior

Modely z dílny Johna Galliana byly jako vždy velmi okázalé a extravagantní. Spotřebou materiálu na široké sukně, honosné róby a sklady a aplikace, nad kterými zůstává rozum stát, návrhář rozhodně nešetřil. Nechyběl samozřejmě jako vždy dokonalý make-up modelek. Výsledný dojem je opět fantastický!
















Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-CDIOR


Christian Lacroix

Jestli si někdo potrpí na extravaganci, tak je to bezpochyby tento návrhář. Při tvorbě této kolekce jej očividně inspirovalo mnoho věcí, takže není divu, že se na přehlídce objevily modely s prvky folkloru, námořnickými proužky, šaty s africkými a orientálními vzory, pohádkové šatičky poseté květinami nebo honosné barokní róby.















Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-CLACROIX


Elie Saab

Luxusní - přesně toto slovo dokonale vystihuje kolekce libanonského návrháře Elieho Saaba. Nejinak tomu bylo i letos. Splývavé šaty z třpytivých a lesklých materiálů opět všechny okouzlily.













Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-ESAAB


Givenchy

Modely značky Givenchy se vyznačují na první pohled velkou jednoduchostí, přesto ale nejsou o nic méně působivé. Kromě krásných barev a nápaditých střihů uplatňuje návrhář Riccardo Tisci nejrůznější řasení, skládání, proplétání apod.











Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-GIVENCHY


Jean Paul Gaultier

Na letošní haute couture přehlídce Jeana Paula Gaultiera převažovaly lehké průsvitné materiály a střídmější výběr barev jako je černá, šedá, béžová a bílá. Okouzlující jsou především nejrůznější ornamenty objevující se na modelech a řekla bych, že tato kolekce je zatím nejlepší, kterou jsem od tohoto návrháře viděla.
















Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-JPGAULTI


Valentino

Tvorby této couture kolekce se překvapivě neujala Alessandra Facchinetti, ale návrhářské duo Maria Grazia Chiuri a Pier Paolo Piccioli. Alessandra byla vyhozena údajně kvůli tomu, že její tvorba nevyhovovala vedení. Škoda, její modely byly opravdu elegantní, ženské, ale zároveň moderní a sofistikované. Nicméně nová kolekce značky Valentino určitě stojí za shlédnutí.












Celou kolekci si můžete prohlédnout na www.style.com/fashionshows/complete/S2009CTR-VALENTIN


Zdroj fotek: www.style.com

Nový design

30. ledna 2009 v 15:39 | terulka |  Hlavní strana
Konečně jsem po roce a půl změnila design, jak jsem slíbila. Na rovinu se přiznám, že to není moje práce, vlastně jenom zčásti, většinu udělala Lenička, takže děkuji moooc

Photoshoot ELLE únor

23. ledna 2009 v 20:43 | terulka |  ●Ostatní fotografie
Nádherný photoshoot se objevil v aktuálním českém vydání ELLE. Název Prázdniny v Římě dokonale vystihuje vzhled fotografií - krásná modelka Laura Chiatti stylizovaná do hvězdy starých italských filmů předvádí luxusní šaty těch nejlepších módních značek a fotografovi Davidu Burtonovi se tak dokonale podařilo zachytit atmosféru italské metropole, že snad každý zatouží octnout se alespoň na okamžik na tomto místě.

Zdroj fotek: ELLE 2009/02

Butik Kláry Nademlýnské

15. ledna 2009 v 17:06 | terulka |  Architektura a design
Butik Kláry Nademlýnské na Starém Městě v Praze oslavil 10 let existence, a proto se návrhářka rozhodla obměnit jeho interiér. Na pomoc si přizvala designérské studio Olgoj Chrochoj, které pracovalo již na předešlém butiku. Musím říct, že výsledek je opravdu dokonalý. Jednotlivé kousky oblečení jsou rozvěšeny v bílých výlohách lemovaných neonovým světlem, které lze libovolně efektně měnit. Výklenky jsou orámovány tmavou dřevěnou dýhou, světlá dubová podlaha kontastuje s černými předsíňkami, místo pultu zde najdete krásný stůl od Carla Molina a pomyslnou třešničku na dortu představuje prostorný lustr osvětlující celý interiér.

Zdroj fotek: www.zena.centrum.cz


Model náročného provedení

15. ledna 2009 v 16:36 | terulka |  ●Moje návrhy
Toto je můj návrh modelu náročného provedení, pololetní práce, se kterou se právě mořím ve škole




Pirelli 2009

15. ledna 2009 v 15:41 | terulka |  Aktuality
Exkluzivní kalendář Pirelli, jehož výtisk má šanci získat jen 30 tisíc vyvolených, snad ani nemusím představovat. Autorem letošních fotografií je Peter Beard. Celý děj kalendáře zasadil do africké pouště Kalahari a delty řeky Okavango. Beard má k tomuto prostředí velice blízko, žil celých třináct let v Keni a právě díky tomu se mu podařilo skvěle zachytit tu pravou přírodu, zvířata, barvy, zkrátka celou atmosféru. Pod horkým africkým sluncem zobrazil nejslavnější světové modelky (Daria Werbowy, Emanuela de Paula, Isabeli Fontana, Lara Stone, Rianne Ten Haken, Maglosia Bela a Mariacarla Boscono) jako stvoření zrozená z přírody: heroická, plná živočišné síly, s rozhodnými rysy a mocnými pohyby, symbolizující tvořivost přírody. Prostřednictvím kalendáře chce bojovat proti devastování panenské africké přírody, čemuž odpovídá i vzkaz letošního vydání v duchu Fjodora Dostojevského:"Pouze krása může zachránit svět."















Všechny fotografie si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách kalendáře www.pirellical.com


Zdroj fotek: www.xman.idnes.cz

Butik Jéroma Dreyfusse

15. ledna 2009 v 14:44 | terulka |  Architektura a design
Originální designovou vychytávku vymyslel pro francouzského návrháře kabelek Jéroma Dreyfusse designér Nicolas André. Jedná se o variabilní systém dřevěných věšáků, které se dají podle potřeby vyklápět a kabelky na ně věšet nebo pokládat.
Mimochodem kabelky Jeróma Dreyfusse jsou vyrobeny z té nejjemnější kůže, naprosto dokonalé s nadčasovým designem. Pokud zrovna nebudete mít cestu do Paříže do čtvrti Saint-Germain-des-Prés, kde se butik Dreyfusse nachází, můžete navštívit jeho webové stránky www.jerome-dreyfuss.com



Zdroj obrázku: www.google.com

Nekončím!!!

13. ledna 2009 v 14:38 | terulka |  Hlavní strana
Ahoji. Jak jste si jistě všimli, už dlouho (přesněji půl roku) jsem na svoje stránky nepřidávala žádné nové články, pouze jsem odpovídala na komentáře a emaily. Přiznám se, že mě práce na blogu přestala bavit, takže jsem se na to jednoduše vykašlala a potom už ani nebyl čas. Návštěvnost se tím ale nesnížila, spíše naopak, stále píšete komentáře a chválíte tyto stránky, proto jsem se rozhodla na nich dál pokračovat. Bohužel mám teď poněkud hektické období (přijímačky na vysokou, maturita, pololetí), takže minimálně do února se zde nic nového neobjeví. Můžete se ale těšit na nové rubriky, články, fotky a také design blogu. Mám v plánu nezaměřovat už blog pouze na módu a návrhářství, ale také architekturu a design celkově ;) Tak doufám, že se do toho budu moct co nejříve pustit :)