Únor 2008

Josef Klír

29. února 2008 v 15:54 | terulka |  ●Současní
Josef Klír je jméno, které se dostalo do povědomí široké veřejnosti. Není už známý jen ve světě showbusinessu, ale také běžná žena jeho jméno dávno zaznamenala. Je to velmi nadaný člověk, který svůj talent umí prodat.
Josef Klír se narodil v roce 1972 a v Liberci vystudoval Střední průmyslovou školu textilní. V roce1987 na sebe coby na studenta upozornil tím, že se mu podařilo získat nejvyšší ocenění v soutěži Mladý módní tvůrce v Teplicích a Liberci. Pomohla mu také spolupráce s předními topmodelkami Evou Herzigovou a Jarkou Rytychovou.
Velký úspěch zaznamenaly jeho svatební šaty, které v roce 2002 a 2005 vyhrály první cenu v soutěži Svatební šaty roku. V navrhování svatebních rób se mu velmi daří, protože vytvořil svatební "ohoz" pro fotbalistu Jana Kollera a jeho ženu Hedviku či pro modelku Kateřinu Stočesovou. Návrhář Klír bývá přirovnáván ke Gaultierovi i Versacemu. Sám tvrdí, že jeho tvorbu ovlivňuje Galiano a chápe ho jako svůj velký vzor. Josef Klír je všeuměl a umí navrhovat výstřední kousky i modely pro běžné denní nošení. Nebojí se experimentovat s barvami ani materiály. Ke spolupráci ho vyzvali také tvůrci několika filmů. Vytvářel kostýmy například pro pohádku Nesmrtelná teta nebo pro film Rád. Klírovu tvorbu lze nejlépe zařadit mezi razantní a přímočarou.
Dokáže vystihnout osobnost, kterou poté přenese na tvorbu oděvu. Díky tomu navržený model dámě sluší a perfektně se k ní hodí. JK vychází z jednoduché bilance - potlačit nedostatky postavy a vyzdvihnout přednosti. Jeho móda je často výstřední a avantgardní, nebojí se přitáhnout pozornost na dekolt správně vytvořeným korzetem.
Spolupracoval a stále spolupracuje s některými celebritami. Obléká či oblékal Daru Rolins, IvetuBartošovou, Ilonu Csákovou, Pavlínu Filipovskou Lucii Bílou, Miss Silvii Lakatošovou Leonu Machálkovou, Michaelu Jílkovou a v době fungování dívčí skupinu Black Milk nebo Support Lesbiens. Při své práci se rád nechá unášet na vlně fantazie a inspirativní pro jeho práci jsou některé historické styly- zajímavá mu přijde secese a dvacátá, třicátá léta minulého století.
Tento mladý návrhář také zaujal v New Yorku, kde představil svou kolekci na Týdnu módy. Uvedl provokativní, sexy a dramatické modely, které sklidily obrovský úspěch. Ke své účasti se vyjádřil:"New York mi v profesi nepomohl, ale ve zkušenostech ano." Klírova přehlídka se odehrála v hotelu Waldorf Astoria a byla oceněna plným sálem a spontánním potleskem. Nejvíce zaujala róba z hnědého šifonu, která byla pošívaná květy z kousků jemné kůže.
Po přehlídce byla hned jednou nadšenou divačkou zamluvena. Klír reagoval na tento rychlý tah slovy: "Lidé u nás mají zafixováno, že modely jsou pro ně nedosažitelné. Ale ona to není pravda." Dal tak najevo, že publikum v zahraničí a u nás se chová odlišně. Ceny šatů z jeho ateliéru se pohybují od 15 000 do 30 000 Kč. Pokud se jedná o šaty z přehlídky, které jsou originálem, cena je okolo 40 000 Kč.
Víte jak začala jeho kariéra? Své profesi se začal věnovat v malé a zapadlé tmavé dílničce na pražském Karlíně. Vypracoval se a díky tomu se dnes těší z prostoru na Malé Straně. Návrhář se nevěnuje jen práci, ale rád zkouší nové věci. Pořídil si kolečkové brusle, na kterých brázdíStromovku a také rád poslouchá hudbu. Umělecké nadání se v něm nezapře, protože nesnáší konfekci. Proto navrhuje oblečení i sám pro sebe. Jde proti proudu a nemá problém s tím, že džíny, které nosí, také prošly jeho rukama. Jedním z dalších Klírových projektů je šití rób pro 19. ročník soutěže krásy Miss České republiky a účast na české sekci Haute Coiffure Francoise.
Klírova práce je lehce rozpoznatelná. Zaujme svou extravagantností a vyzývavostí. Rád šetří látkou a přes prsa modelkám klidně nalepí ozdobnou pásku. Jindy je na jeho modely spotřebováno látky víc než dost a modelky předvádí dlouhé nařasené sukně. Při přehlídkách nezanedbává návrhář ani účesy. Musí být složité, s příčesky, s avantgardními konstrukcemi. Zahřát u srdce nás Češky může jeho prohlášení, že v porovnání se světem mu české ženy přijdou velmi kreativní.
Josef Klír slepě nenásleduje trendy. Označuje se za návrháře, který se nezaměřuje na sezónní kolekce a neudává, co je in. Má rád lehký dotek erotička a svůdnosti. Velmi znatelná je Klírova snaha zjednodušovat běžné oblečení pro denní nošení a ozvláštňovat a stále více zdobit večerní róby. "Tak by to mělo být, protože lidé přestávají rozlišovat, kam jdou. Přijde mi, že rifle, svetr a trička se staly naprosto běžným oblečením. A to se mi moc nelíbí," řekl lehce zklamán realitou.
"Jsem rád, že mi bylo dopřáno dělat svět krásnější..."

Chanel uvedl v Londýně svou první módní show

29. února 2008 v 15:11 | terulka |  Aktuality
Londýnská show Chanelu byla ve světě módy výjimečnou událostí z několika důvodů: byla první, kterou proslulý pařížský dům uskutečnil v britské metropoli a zároveň jubilejní pro německého návrháře Karla Lagerfelda, který na ní oslavil čtvrtstoletí své tvorby pro Chanel.
Název show Paris-Londres měl nejen ukázat, jak vtipně se mohou prolínat prvky francouzské a britské módy, ale především ji odlišit od běžných módních přehlídek. Jejímu tvůrci v ní totiž hlavně šlo o to, aby ukázal, že tradiční velká krejčovina stále žije. Show ukázala vynikající tvorbu pařížských uměleckých ateliérů, které se specializují na ručně vypracované prvky a detaily, jako jsou originální výšivky, šperkařství či ruční výrobu doplňků.
Spojujícími prvky kolekcí, které jsou sice určeny na podzim 2008, ale stejně dobře jsou využitelné už letos na jaře, pak byly módní pletené a vlněné kabátky, atraktivní pláštěnky, úpletové soudkové sukně, vestičky i klasická vypasovaná saka.
Britskou módu nezapřely dlouhé kabáty a leginy z lesklé kůže či pohodlné bytelné střevíce, tu francouzskou prozradily například hedvábné blůzy s originálními květy, projmuté kabátky, lemované titěrnými výšivkami, minikabelky a výstřední lodičky. Chanel, proslulý svou oblibou v klasické černobílé, barevnou škálu obohatil o další studené barvy, jako jsou ostružinová a ostře fialová.
Lagerfeld přiznal, že se v kolekcích hodně nechal inspirovat 60. lety. Ta se nezapřela ani účesy připomínajícími včelí úly a výrazným líčením očí podmalovaných tmavými dekadentními čárami, obojí nápadně podobné stylu Brigitty Bardotové.
Podle módních znalců byla show fantastickou kombinací stylu londýnských rockerů a pařížského šarmu, díky které přitahuje stále více klientů z řad mladé generace. Poklonu složil tvůrci i prestižní list International Herald Tribune, který napsal: "Jestliže Lagerfeldovi šlo o to ukázat mimořádné dovednosti pařížských krejčích předávané z generace na generaci, pak se mu to podařilo na sto procent."




Paris street chic - fashion week

28. února 2008 v 11:22 | terulka |  ●Ostatní fotografie
Pár foteček z pařížských ulic v období fashion weeku...

Předávání Oscarů 2008

25. února 2008 v 18:51 | terulka |  ●Ostatní fotografie
Letošní předávání Oscarů, které se uskutečnilo v noci z neděle na pondělí v kalifornském Los Angeles, bylo opět přehlídkou těch nejokázalejších večerních rób světových značek a luxusních šperků. Na kterou značku celebrity nejčastěji vsadily? Komu to slušelo nejvíc? Posuďte sami...
Marion Cottilard v šatech Gaultier Paris Haute Couture se šperky Chopard.
Penélope Cruz v šatech Chanel Haute Couture se šperky Chopard.
Sarah Larson v šatech Valentino Haute Couture a George Clooney v obleku značky Giorgio Armani.
Heidi Klum v šatech John Galliano.
Johny Depp v obleku Giorgio Armani a Vanessa Paradis v šatech Chanel Haute Couture se šperky Chanel.
Jennifer Garner v šatech Oscar de la Renta se šperky Van Cleef & Arpels.
Daniel Day-Lewis s manželkou Rebeccou Miller v šatech Christian Lacroix Haute Couture.
Cate Blanchett v šatech Dries Van Noten.
Cameron Diaz v šatech Christian Dior se šperky Bulgari.
Keith Urban s Nicole Kidman ve značce Balenciaga.
John Travoltav obleku Giorgio Armani s Kelly Preston v šatech Roberto Cavalli se šperky Lorraine Schwartz.
Anne Hathaway v šatech Marchesa se šperky Harry Winston.
Renée Zellweger v šatech Carolina Herrera a šperky Cartier.
Colin Farrell v obleku Alfred Dunhill s matkou Ritou Farrell.
Katherine Heigl v šatech Escada.
Jessica Alba v šatech Marchesa se šperky Cartier.
Hilary Swank v šatech Atelier Versace se šperky Chopard.
Jennifer Hudson v šatech Roberto Cavalli.
Helen Mirren v šatech Georges Chakra se šperky H. Stern.
Harrison Ford v obleku Giorgio Armani a Calista Flockhart ve vintage šatech Valentino.
Ostatní celebrity si můžete prohlédnout na http://www.style.com/peopleparties/parties/scoop/022508OSCA?page=3.
Zdroj fotek: www.style.com

Burberry

25. února 2008 v 18:25 | terulka |  ●Zahraniční
Klasické, ale zároveň i originální, velmi stylové, luxusní a žádané modely, to je Burberry Prorsum, značka s více než stopadesátiletou tradicí, kterou znají elegantní dámy i pánové z celého světa. Ptáte se proč? Burberry totiž dala světu nejklasičtější kabát všech dob - nesmrtelný baloňák.
Značka
Základy značky Burberry Prorsum položil v roce 1856 Thomas Burberry, který nejprve oblékal výhradně úředníky.
Díky vynálezu vodě odolnému materiálu zvanému gabardén se Burberry dočkal velkého úspěchu a jeho výrobky byly nesmírně žádané. Jeho nejtypičtějšími kousky se staly všemi známé baloňáky. Od té doby ale své pole působnosti značně rozšířili. A tak si dnes u Burberry můžete do svého šatníku koupit naprosto cokoliv, od topů až po elegantní sexy šatičky, a nově dokonce i všelijaké doplňky.

Typické rysy
Burberry se vyznačuje především klasickými čistými liniemi, v zásadě jednoduchým stylem a tradičními barvami (odstíny červené, černé, hnědé, bílé či modré). Na první pohled by se mohlo zdát že je snad Burberry takový nemastný neslaný styl, ovšem opak je pravdou. Klasický tradiční styl doplněný o smyslné originální detaily v podání této značky vypadá naprosto úžasně.

Christopher Bailey
Současným uměleckým ředitelem nejstarší a nejsilnější britské módní značky je Christopher Bailey. Ten na svůj post nastoupil v roce 2001, kdy na tom značka nebyla příliš dobře. V očích společnosti tehdy šlo jen o dalšíkonzervativní zapomenutou firmu. Baileymu se však povedlo v průběhu pouhých pěti let zvýšit prodej Burberry o neuvěřitelných 67 procent, čímž ji doslova zachránil.
Jak se mu to povedlo? Oprášil staré, časem prověřené kousky, zejména proslulý trenčkot navržený zakladatelem značky Thomasem Burberrym pro důstojníky armády Jejího Veličenstva na tažení do první světové války. Neobyčejně stylový, baloňák z nepromokavého gabardénu s podšívkou s dnes již legendárním kostkovaným vzorem jménem Nova Check. Právě kolem tohoto kabátu pak Christopher Bailey vybudoval celou současnou image Burberry.
Hvězdy stylu Burberry
Suverénem tohoto stylu je Kate Moss, hrdinka většiny reklamních kampaní této značky. Další tváří je také modelka Stella Tennant, či herečka a držitelka Oscara Rachel Weisz. V modelech od Burberry však snadno uvidíte i další slavné krásky, jakými jsou například herečky Sienna Miller, Keira Knightley či Kate Bosworth, ovšem nějaký ten model od visí i ve skříni samotné anglické královny.
Burberry Prorsum i u nás
Loni na jaře byl jeden z butiků Burberry otevřen dokonce i u nás v České republice, konkrétně v pražské Pařížské ulici číslo 11. Na 135 metrech čtverečních jsou zde zákazníkům k dispozici nejnovější kolekce Burberry Prorsum, Burberry London Collection a Burberry Accessories (pro muže i ženy). Vzhled a koncept obchodu vychází z toho, jak vypadá originální obchod Burberry London na New Bond Street v Londýně. Interiér je vytvořený z britských materiálů a obchodu nechybí ani klasické britské rysy...

Gotická móda

25. února 2008 v 18:00 | terulka |  Historie odívání
Dnes si na sebe můžete obléct v podstatě cokoli, nikomu nepřijde divné, že chodíte v elegantním saku, když jste květinářka nebo že se oblékáte do sportovní bundy když jste dirigentem statní opery. Zkrátka, pokud na sobě nemáte zrovna pytel nebo nectíte-li podnebí, je to každému jedno.
Oděvní pořádky
Dříve tomu tak ale nebylo. Na přiklad v období mezi 12. a 14.st. se lidé museli oblékat podle pravidel, aby nepobuřovali okolí. Pokud tento soubor pravidel nedodržovali, museli platit peněžní pokuty nebo byli dokonce vypovězeni z města. V oděvních pořádcích se psalo, jak se má která vrstva oblékat. Předepsané byly i barvy a množství metrů a typy látek, které budou určité vrstvy smět použít na zhotovení oděvu.
Jak se oblékali lidé v době gotiky víme jen z nástěnných maleb, obrazů a ilustrací knih. Těch se ale mnoho nedochovalo. Umělci byli fascinováni především křesťanskými a náboženskými motivy, kde se světský oděv příliš nevyskytoval, i když mnohdy zde nacházíme prvky z tehdejší módy.
Bratři z Limburka
Jedni z umělců, kteří zobrazovali oděv, který se nosil v gotice byli bratři z Limburka. Umělecká díla, která vytvořili ukazují tehdejší život a hlavně slávu zadavatele - vévody z Berry.
  • Vrcholný středověk

    Mužský oděv se skládal z košilové suknice, která se postupně zužovala. Měla dlouhé úzké rukávy. Dalšími částmi byly kabátec a plášť, který se nosil přes něj. Byl spojen šňůrkou přišitou na levé straně vedle knoflíku. Ve 13. stol. se objevují na obou stranách spony spojené stužkou. Měli hladce oholené tváře a zkadeřené vlasy.
Dvorská kultura
Z pohádek určitě znáte udatného rytíře na bílém koni, který zápasil v turnaji o ruku krásné princezny. Turnaje pocházejí právě z této doby. Vzniká specifická dvorská kultura, která ovlivňuje etiketu. Žena byla od 12. stol. na nebývalé společenské úrovni. I dvoření je povýšeno na důležitou součást společenského života. Rozvíjí se například milostná poezie. Součástí milostné hry byla i móda. On soutěžil na turnaji v oblečení její oblíbené barvy a dáma zase věnovala muži, který se jí líbil, známý kapesníček nebo část svého svrchního oblečení (rukáv, šátek,…).
Udatní rytíři nosili kroužkové nebo plátové brnění. Pod brněním pak vatovaný a prošívaný kabátec a suknici bez rukávů. Ta mohla být volná nebo probraná. V létě tak chránili tělo před horkým brněním a v deštivém počasí brnění před vlhkem. Nohy navlékali do většinou bílých nohavic. Na hlavách nosili rytíři přilby. Důležitá byla heraldika (symboly šlechtického rodu, iniciály, barvy erbu), podle které mohli rytíře při turnajích rozpoznat.
Ženský oděv se přizpůsoboval ženskému tělu - poprvé se zužoval. Nosily košile s úzkými rukávy tzv. pachy. Dlouhé šaty se od pasu rozšiřovaly pomocí klínů. Na tuto spodnici si oblékaly surcot = svrchní oděv, něco mezi pláštěm a šatovou sukní. Dvouvrstvý oděv ale oblékaly ženy z vyšších vrstev. Obyčejné poddané měly jen jednu vrstvu.
Ženské vlasy se kadeřily pomocí žhavých tělísek. Svobodné ženy chodily s copem nebo prostovlasé, vdané si hlavu zakrývaly rouškami. Ovíjely si je kolem hlavy nebo je měly jen tak položené. Roušky se doplňovaly korunkou. Vyšší vrstvy měly zlatou, nižší jen kovovou obroučku.
Ostatní
V této době vzniká také základ k dnešnímu taláru. Nosili ho profesoři na univerzitách. Dnes se používá většinou u promocí a imatrikulací na vysokých školách. Je to tmavý široký uzavřený plášť s rukávy.
Židé byli na okraji společnosti. Museli na oděvu nosit žlutou barvu, aby byli rozeznáni od křesťanů (žlutý lem). Na hlavách nosili klobouk nebo čepici do špičky.
Doplňky
Důležitou součástí oděvu byly pokrývky hlavy. Muži nosili na hlavách čapky, kápě, kukly - buď samostatně nebo jako část oděvu. Velmi rozšířené byly také šperky. Dívky nosily již zmiňovanou korunku nebo vínek = věneček z živých, papírových, voskových květů nebo z perel a drahých kamenů - opět podle výšky postavení.
Oblíbené byly také zvonkové ozdoby. Lemovaly se jimi opasky, nosily se ve výstřihu nebo na obuvi. Ta se zužuje a protahuje. Vznikají špičaté boty. Obouvali si vázané sandály nebo uzavřené boty. Praktickým doplňkem byl kapsář. Nosil se uvázaný na těle, ne na opasku. V pozdější době se z něj vyvinula kabelka.
  • Pozdní středověk
Móda zdůrazňovala některé detaily, ale vycházela z dvorského oděvu 14. stol. - okázalá nádhera, výstřednost, tvarová i barevná pestrost. Zdůrazňovala štíhlý a špičatý vzhled.
Mužský oděv
Kabátec se vyvinul z toho, který se nosil dříve pod brnění. Od 14.st. ale sahal pouze po pas, nezakrýval tedy rozkrok. Byl vatovaný, prošívaný a měl ozdobně prostřižené rukávy. Zapínal se po celé délce na knoflíky. Nosily se pláště zvonového střihu. Z nohavic se stal jeden díl oblečení - punčochové kalhoty. Módní bylo mít jednu nohu jednou barvou, druhou nohu druhou barvou s kabátem ve kříží = móda miparty.
Ženský oděv
U ženské róby se pas posunul o něco výš - pod prsa. Často to byly dva díly oblečení. Živůtek měl hluboký výstřih do V nebo do U, ten se vyplňoval košilkou, tzv. prsníkem. Rukávy byly dlouhé a těsně obepnuté. Sukně sečasto protahovala do vlečky. Vznikl tak nový typ siluety.
Točenky
Muži i ženy nosili tzv. Točenky, různé pruhy látky obtočené kolem hlavy. Několik cípů z turbanu splývalo na ramena a někdy dokonce až na kolena. Cípy bývaly na koncích prostříhávané a třepené.
Klobouk á la bílá paní
Kromě točenky nosily ženy také henin (enen) - burgundský čepec. Byl to kužel ze škrobeného plátna, býval potažen hedvábím nebo síťkou ze zlatých nití. Z vrcholu vlál závoj. Henin býval až metr vysoký. Jeho výška se ale řídila společenském žebříčkem. Nosil se i dvojitý.
Obuv
Boty měly protaženou špičku, říká se jim dnes pro to zobákové boty. Aby špička lépe držela tvar, byly kožené a dokonce se i vycpávaly. Někdy totiž přesahovaly i dvakrát délku chodidel. Takto dlouhé boty se přivazovaly řetízkem ke koleni nebo pasu. Jiným typem "obuvi" byly podšité punčochové kalhoty.
Na tuto pro nás dnes směšnou obuv si nazouvali dřevěné podrážky. Ty ale nebyly módním výstřelkem, ale praktickou záležitostí.
V gotice totiž neměli kanalizaci a všechny splašky tak končily na dlažbě. Aby si šlechtici a šlechtičny neušpinili svůj oděv, nosili dřevěné podrážky. Ty byly ovšem někdy tak vysoké, že je musely jejich služky podpírat, aby nespadli.
Rozvíjí se symbolika barev:
Červená = symbol života, souvislost s láskou, utrpení Krista, mučednická smrt
Bílá = symbol nevinnosti, čistoty, pannenství, nosily ji mladé dívky a světice
Zelená = barva naděje, nesmrtelnosti, vítězství = triumfu života nad smrtí, jara nad zimou
Modrá = barva nebes, věčnosti, Panna Marie (= královna nebes) chodila v modrém. Stálost, věrnost - ledňáček je modrý, trpělivost
Žlutá = ze šafránu, velice drahá - používaly ji jen vyšší vrstvy, ale postupně se stala barvou lidí na okraji společnosti (prodejné ženy, Židé), symbol podvodu, zrady
Černá = symbol smrti, hladu, smutku, neštěstí, pekla => stávala se moderní jako reakce na přemrštěnou barevnost
  • Česká gotická móda
K nám se gotická móda dostala v době, kdy si Karel IV. vzal Blanku z Valois a s ní do Čech přišel i francouzský dvůr.
Jak móda ovlivňuje architekturu nebo naopak?
Tehdejší módu můžeme přirovnat k architektuře té doby. Podívejme se zblízka na francouzské památky. Například Notre Dame. Nepřipomínají vám jeho dvě věže dva heniny na hlavách šlechtičen? A co bohatý chór katedrály v Remeši. Rozevlátá gotická sukně přece vytvoří podobnou elipsu nebo půlkruh. Ani vitráže a klenba v katedrále Saint Chapelle podle vás nevypadají jako zlatá síťka na ženských šatech té doby? Když se ale na tyto stavby podíváte s větší dávkou fantazie, určitě budete překvapeni, jak se tyto dvě umělecké disciplíny úzce ovlivňují.

www.dvfprojects.com

16. února 2008 v 12:18 | terulka |  Odkazy
Návrhářka Diane von Furstenberg představila online galerii umění, která je pro všechny lidi, kteří chtějí vidět, jak vznikala její letošní módní kampaň, jak se dělala a jak to celé probíhalo. Jedná se o virtuální galerii s videi a fotografiemi průběhu kampaně, jejíž tváří se stala ruská kráska Natalia Vodianova.

Mikádo

16. února 2008 v 12:07 | terulka |  Trendy
Tenhle účes si zamilovaly všechny hollywoodské hvězdy. Není divu, vypadají v něm sexy, zajímavě a mladě.
I přesto, že se to na přehlídkách pro jaro a léto hemžilo převážně dlouhými vlasy, hvězdy mají jasno a drží se svého mikáda. Řady hereček a celebrit, které jsou nadšené z šik kratšího střihu, se tak neustále rozšiřují. Poté, co se k Victorii Beckham přidala Katie Holmes (které mimochodem v mikádu s ofinou vážně prokoukla), se nechaly ostříhat například Paris Hilton nebo Hilary Swank (ta si svůj culík nechala přistřihnout kvůli charitě). Chcete také mikádo? Dobrou zprávou je, že sluší všem, jen je třeba zvážit jeho délku. Ideální je stříhat ho z dlouhých vlasů postupně - nejprve nechat účes delší (zeštíhluje obličej) a pak, nebude-li délka vyhovovat, ho přistřihnout až po lícní kosti.
Zdroj: ELLE březen 2008
Zdroj fotek: www.google.com

Příběh umění

16. února 2008 v 11:49 | terulka |  Literatura
Kniha "Příběh umění" je po celém světě ceněna coby nejlepší dosud napsaný úvod do dějin výtvarného umění. Je určena jak studentům, tak i každému z široké veřejnosti, kdo chce porozumět obrazu, soše, uměleckému slohu, směru či období s cílem pochopit jeho místo v tisíciletém vývoji umění. Kniha světoznámého historika umění umožňuje základní orientaci ve zvláštní a fascinující oblasti lidské činnosti, jakou je právě umění. Na 684 stranách doplněných černobílými i barevnými reprodukcemi a vyklápěcími přílohami se pokouší srozumitelným způsobem utřídit nepřeberné bohatství jmen, období a slohů.
Knihu můžete koupit na www.knihy.abz.cz za 1.333,-Kč.

Český design 01

16. února 2008 v 11:40 | terulka |  Literatura
Pokud jste fanoušky českého designu posledních let, určitě si nenechte ujít novinku Terezy Bruthansové Český design 01. Její kniha mapuje vše zásadní, co v oblasti intriéru, průmyslu, grafiky a módy vzniklo po roce 2000. Bruthansová nabízí ucelený průvodce, který každou oblast detailně prozkoumává a vybírá z ní to nejlepší. Potkáte zde mnoho zajímavých jmen - Maxima Velčovského, Jiřího Pelcla, Jana Čapka, návrhářky z firmy Leeda, Timoure et group a spoustu dalších. Český design 01 se skvělými fotkami a na superkvalitním papíru bude dobrým základním kamenem vaší knihovny. Designuchtivému oku zalichotí během pár vtěřin, seženete ho na stránkách nakladatelství www.prostor-ad.cz za 700,-Kč.

Petra Balvínová

15. února 2008 v 21:32 | terulka |  ●Současní
Móda ji fascinovala už od dětství a po studiích na střední odborné škole textilní se vrhla do navrhování látek, stylingu pro módní časopisy a na vizuální dohled nad projekty v televizi. Dva roky buduje značku TIQE určenou mladým sebevědomým ženám, které se nebojí zvýraznit svůj sex-appeal. Petra svoji tvorbu charakterizuje takto: "Muž musí po ženě v mém oblečení zatoužit a ostatní ženy ji musí nenávidět." Do boje v nebezpečné džungli moderního světa proto vyrazila s opravdu účinnými zbraněmi - proslavily ji zejména její volánové kanýry na zadní straně kalhot, které koketně zvýrazňují zadek po vzoru "honzíků" převzatých z módy 19. století. Rozšafný nádech jejím modelům dodávají vedle pastelových barev i nabírané rukávy triček, plisování a skládané náprsenky na šatech a vtipné detaily - řetízky, výšivky a mašle. Petřiny úžasné kousky najdete v obchodě Kebab nebo přímo v jejím ateliéru na Žižkově.
Životopis v datech:
1993 - 1997 - Střední průmyslová škola textilní, Liberec
1997 - Návrhářka koženého oblečení pro menší dílny, návrhářka pro čínský trh
1998 - 2000 - Externí redaktorka ČTK, české noviny - módní rubrika
od 1999 - Stylistka a módní redaktorka v časopisech - Esquire, Style, Beau Monde, Žena a život, Katka, Květy, Svět ženy atd.
2003 - Reimage České televize
od 2004 - Kostýmní výtvarnice pro televizní pořady Špona, Jakub Železný, Pošta pro Tebe; spolupráce na vytváření image pro CD a turné různých interpretů
2004 - 2006 - Módní redakce pořadu Vypadáš skvěle (napsání stejnojmenné knihy)
2006 - Založení módní značky TIQE
Zdroj: ELLE únor 2008
Zdroj fotek: www.tiqe.cz www.bvv.cz

Ohlédnutí za Styl & KABO únor 2008

15. února 2008 v 20:41 | terulka |  Zajímavosti
Právě dnes skončil 31. ročník veletrhů Styl a KABO, které se po celou dobu své existence řadí mezi nejvýznamnější B2B veletrhy ve střední Evropě. Každé pololetí se zde představují novinky z oblasti módy prostřednictvím domácích a mezinárodních firem i návrhářů. Ti letos určovali trendy na podzim a zimu 2008/09. I já jsem si nenechala tuto událost ujít a navštívila dnes výstaviště. Mým hlavním cílem bylo shlédnutí přehlídek TOP STYL DESIGNER a GREEN DESIGN, což se mi podařilo. Modely byly úžasné, jen mě "rozčilovalo" to, že se modelky po mole vždy doslova proběhly a já jsem tak neměla dostatek času si vše důkladně prohlédnout. Pro ty z vás, kteří letos chyběli, přináším malou ochutnávku z těchto přehlídek. A perlička na závěr: vítězem 3. ročníku soutěže GREEN DESIGN se stal student naší školy :)
  • TOP STYL DESIGNER
Návrháři se letos specializovali na tmavé barvy, jako jsou černá, fialová, tmavě modrá, dále pak na šedou, bílou a béžovou. Hodně využívali řasení, nabírání a vrstvení, které stavěli v kontrastu k hladkým čistým liniím. Často se objevovaly lesklé materiály a krajka. Nejvíce mě zaujaly kolekce dvou rumunských návrhářek Ancy Grozy a Aliny-Diany Craita a české návrhářky Petry Balvínové. Při sledování její kolekce s názvem "Na rozcestí" jsem si připadala jako mimo náš časoprostor a teprve při doznívání posledních tónů písně What goes around jsem se pomalu začala snášet na zem…
A jak to tedy dopadlo? Vítězkou se stala Zuzana Sedmidubská s kolekcí "Nostalgie". Další ocenění s možností prezentovat se na módním veletrhu CPD Dűsseldorf na konci července tohoto roku získala Petra Balvínová, která porotu zaujala kolekcí "Na rozcestí".
Hodnotitelská komise soutěže TOP STYL DESIGNER v čele s Josefem Ťapťuchem ocenila u modelů Zuzany Sedmidubské především technické zpracování a jasnou koncepci. "Není to extravagantní, ale ucelená a stylově koherentní kolekce, která by mohla být vyráběna sériově," řekl předseda poroty při včerejším vyhlášení výsledků. Autorka, která pro nostalgické ohlédnutí použila metaforu s narušenou vazbou látky vyjadřující vzpomínku přetrvávající v člověku, použila na dámské modely len, vlnu a kůži. Základní barevnost zvolila bílou, šedou, černou a doplňkově béžovou.
Zuzana Sedmidubská na pomyslném módním trůnu vystřídala slovenského designéra Marcela Holubce, který vloni exceloval s kolekcí inspirovanou elegancí a krásou koní.
Popis kolekce NOSTALGIE: Jako pocit, který se ve vás usadí… Je to ohlížení se za minulostí, kdy narušená vazba látky (párání) vyjadřuje vzpomínku, která ve vás zůstává a přetrvává. Tenhle grafický znak na oděvu je otiskem minulosti, zobrazující stesk a touhu znovu oživit už zaniklé. Melancholická vzpomínka jako útěk před současností, která vás nenechá klidné. Kolekce dámských modelů z materiálů len, vlna, kůže. Barevnost je bílá, šedá (pepř a sůl), černá, doplňkovou barvou je béžová. Kombinace grafiky, geometrie a romanticky nabraných částí oděvu.
Kdo se dále zúčastnil: Ondřej Adámek s kolekcí "KNOW MYSELF", Anca Groza s kolekcí "GRUNGE", Petra Balvínová s kolekcí "NA ROZCESTÍ", Alina-Diana Craita s kolekcí "VENUE", Jiřina Poláková s kolekcí "PLEASURE", Magda Vachunová s kolekcí "COLD" a Veronika Vašátková s kolekcí "POZDĚ K RÁNU".
Zuzana Sedmibudská NOSTALGIE
Petra Balvínová NA ROZCESTÍ
Alina-Diana Craita VENUE
Anca Groza GRUNGE
Ondřej Adámek KNOW MYSELF
Jiřina Poláková PLEASURE
Magda Vachunová COLD
Veronika Vašátková POZDĚ K RÁNU
  • GREEN DESIGN
Vítězství v soutěži začínajících designérů - studentů středních oděvních a průmyslových škol v České i Slovenské republice - získal František Hamerský z VOŠ oděvního designu a managementu a SPŠ textilní Brno.
Jeho kolekce "Bez názvu"obstála v konkurenci prací ostatních sedmi finalistů, ale zároveň i dalších 130 (!) soutěžících letošního ročníku, kteří se do brněnského finále neprobojovali. Rekordní byl také počet 23 zúčastněných škol - patnácti z České a osmi ze Slovenské republiky.
Druhé místo získala kolekce "Whitech" Barbory Vartíkové ze Školy užitkového umění a výtvarnictví Ružomberok a třetí příčku obsadila kolekce "Success", kterou vyvzorovala Lucie Nechvátalová ze SUPŠ Jihlava - Helenín. S tvorbou nejmladší generace designérů se návštěvníci veletrhu mohli seznámit každý den, ale vyhlášení výsledků proběhlo až v pátek. Minikolekce studentů sestávající ze tří modelů letos vyjadřovaly téma "Business mýma očima aneb různé cest k úspěchu".
Musím se přiznat, že mě vítězství Františka Hamerského trochu překvapilo, mým favoritem byla spíše Barbora Vartíková, ale určitě si to zaslouží.
František Hamerský
Příští veletrhy Styl & KABO se uskuteční ve dnech 18.-21.8.2008.
Zdroj: www.bvv.cz propagační materiály
Zdroj fotek: www.bvv.cz