Leden 2008

Trendy pro jaro a léto 2008

26. ledna 2008 v 13:10 | terulka |  Trendy
Toužíte-li, aby vás někdo zasypal květinami, pak se váš sen brzy splní. Hlavním trendem pro jaro a léto 2008 jsou totiž květinové vzory všech druhů a barev.
Na kytkách od sedmikrásek po růže se překvapivě shodly všechny módní metropole: Londýn, New York, Milán i Paříž. Ovšem zatímco v Itálii se květinové potisky blíží hippie stylu, za kanálem La Manche převládá drsnější punkové pojetí a z Paříže zase vane romantický retro vítr. Ten se trochu pokusil nabourat jen návrhář značky Balenciaga Nicholas Chesqiuere. Ten všechny ohromil šaty z neoprenu, které byly plné pivoněk, růží či hortenzií a jejichž tvar připomínal kapotu staré bugatky.
Pokud vás květinové potisky neoslovují, vsaďte třeba na africké či indické vzory, abstraktní umění, hvězdy, pruhy nebo puntíky, i ty patří mezi velké trendy nové sezony. Zatímco puntíky se budou nosit spíš v maxiverzi, na velikosti hvězd nezáleží. Skvěle si s nimi pohrál v červenobílomodrých variacích na americkou vlajku Karl Lagerfeld pro přehlídku Chanelu.
Kromě přírody zaplaví ulice i spousta barev. V kolekcích se samozřejmě objevila tradiční bílá, khaki a béžová, prim ale hrála růžová, kleinovská modrá, oranžová, červená a ostře zelená.
Délky sukní a šortek se prodlužují, a tak místo ultramini najdete v obchodech spíš maxisukně či šortky ke kolenům. Většina modelů je však ušita z jemných, splývavých materiálů, takže se v nich budete cítit opravdu skvěle.
Vypadá to, že nás čeká pestré, rozmanité a uvolněné jaro a léto. Jako by nám návrháři chtěli po šedivé zimě nalít do žil pořádnou dávku optimismu a energie. Nejlepším lékem proti jarní únavě tak bude pořídit si něco nového na sebe!
  • Květinová bomba
Řekni to květinou, říká se, a letos na jaře se budete moci vyjádřit opravdu do sytosti. Květy totiž doslova zasypaly přehlídková mola. Nosí se vznešené růže, pivoňky či hortenzie stejně jako obyčejné macešky či vlčí máky. Jen na šatech návrháře Driese Van Notena najdete víc druhů než na pověstných holandských trzích. Ať už jsou vám bližší jemné drobné kvítky nebo velké barevné květy v pestrých barvách, jaké jsme viděli například u Kenza nebo Balenciagy, přidejte se k rozkvetlému jaru. Květiny vám budou nejvíc slušet na šatech, ale pozor, čím výraznější vzor zvolíte, tím umírněnější buďte ve střihu. Jen tak bude výsledek dokonalý.
Balenciaga
D&G
  • Oživlé obrazy
Obrazy, fotografie, ale i komiksy jsou pro návrháře neutuchající studnou inspirace. Zatímco Alexander McQueen pojmenoval kolekci Modrá dáma podle oblíbeného obrazu Ludvíka XV., návrhářské duo značky Dolce&Gabbana našlo inspiraci, když viděli moderní neoexpresionistické obrazy Juliana Schnabela v "barokní" budově newyorského Gramercy Park Hotelu. Jejich střihem romantické nabírané šaty z organzy a hedvábí tak stojí v kontrastu k pestrobarevným cákancům a expresionistickým tahům štětce. Barvám, vzorům ani tvarům se tak jako v postmoderním umění meze nekladou.
Anne Klein
Miu Miu
  • Městské safari
Bez safari stylu a jeho typických barevných kombinací khaki s bílou, béžovou či zlatou už si léto ani nedovedeme představit. I tady nově najdeme asymetrický střih a ultrakrátké délky nahradí šortky či šaty ke kolenům ze splývavých materiálů. Oproti dřívějšímu strohému cestovatelskému stylu vám rozhodně dodají ženskost nové siluety se zvýrazněným pasem, širší v ramennou a přes boky. V tomhle pohodlném a vzdušném oblečení si hravě poradíte s nástrahami rozpáleného velkoměsta.
Donna Karan
Michael Kors
  • Barevný ohňostroj
Stačí si představit papoušky z amazonských pralesů, a hned budete vědět, jaké barvy se budou nosit. Ostatně právě v Amazonii našla svou inspiraci značka Kenzo, na jejíž přehlídce nechyběla snad žádná z "nových" barev: tyrkysová, kleinovská modrá, citrónově žlutá, oranžová, červená, fuchsiová ani ostře zelená... Letošní léto má být pestré a veselé, ale protože se nosí více barev najednou, je třeba zvládnout barevné kombinace. Pokud nechcete vypadat jako duha, volte maximálně dvě výrazné barvy. Úžasně vypadají třeba modrožlutá variace od značky Louis Vuitton nebo růžovooranžová Jil Sander. Těm konzervativnějším bude určitě slušet tmavomodrá s červenou, jak jsme to viděli na přehlídce Chanelu. Mimochodem, tmavě modrá také skvěle nahradí na letních večírcích černou. Je totiž stejně elegantní a méně ponurá.
Alexander McQueen
Louis Vuitton
  • Smoking pro dámy
Pokud jste si nepořídila smoking už loni v zimě, určitě tak udělejte teď, Stává se z něj totiž stejná klasika jako z malých černých šatů. Za tento kousek v našem šatníku můžeme poděkovat Marlene Dietrich, která už ve 30. letech minulého století věděla, že mixem mužského a ženského oblečení získáte neodolatelný šarm. Smoking vám bude nejvíc slušet v tradiční černobílé kombinaci. Můžete ho nosit buď klasicky s bílou košilí, jak jsme viděli na přehlídce Viktor&Rolf, nebo v sexy variantě, již předvedla značka Dior: vestička na hol tělo a dlouhá splývavá sukně. Vybírat ale můžete i z modelů, které jsou pánskou klasikou jen inspirované: krátké šaty, šortky... Ať už se rozhodnete pro klasiku nebo originálnější verzi, motýlka, prosím, vždy s sebou!
Miu Miu
Viktor&Rolf
  • Sukně ke kotníkům
Aby bylo jasné, že letos v létě bude všechno jinak, ultramini z minulé sezony mizí v propadlišti dějin (alespoň na čas) a nahrazuje ji dlouhá sukně téměř ke kotníkům. Pokud vám není náct, je to spíš dobrá zpráva, ostatně jemné splývavé materiály krásně podtrhnou vaši ženskost. Nic nezkazíte čistě bílou, která k horkým dnům neodmyslitelně patří, ani psychidelickými vzory či květinovým potiskem v hippie stylu. Ovšem pozor, chcete-li být dostatečně cool, kovbojské boty a široké kožené opasky ve stylu filmu Tenkrát na západě nechte rozhodně zavřené ve skříni.
D&G
Diane Von Furstenberg
  • Volání Indie
Kouzlu Indie propadl při tvorbě své kolekce pro značku Hermés Jean Paul Gaultier, a tak se na jeho přehlídce objevily šaty ve stylu sárí, zavinovací saka, turbany... Nechybí ani zdobení barevnými výšivkami a střapci, nepředstavujte si ale přeplácaný kýč jako vystřižený z bollywoodských scén, tento style je totiž naopak o eleganci a jednoduchosti. Patří k němu dlouhé mušelínové šaty s vlečkou, propínací saka se stojáčkem či splývavé siluety se zvýrazněným pasem. To vše spíše v barvách podzimního listí (vínové či oranžové), khaki, zlaté či bílé.
Hermés
Salvatore Ferragamo
  • Vzpomínky na Afriku
Africký styl se na módních molech objevuje pravidelně téměř každé léto, letos se ovšem nechali návrháři inspirovat nejteplejším kontinentem spíše v jemných detailech a barvách (od žluté po ebenovou čerň). Přestože tu ani dnes nechybějí výšivky z korálků a peří v tradičních vzorech nebo zvířecí potisky (panter, leopard, zebra), vše se spíše blíží eleganci pozdního hippie stylu 70. let. Určitě nic nezkazíte lehce zdobenou tunikou, ať už se rozhodnete pro její krátkou či dlouhou verzi.
Comme des Garcons
Diane Von Furstenberg
  • Noční motýl
Večerní šaty jsou vždycky vrcholem každé přehlídky a ty letošní se řadí opravdu mezi skvosty. I když návrháře stále ještě lákají metalické barvy, především stříbrná, k hitům letních večerů bude patřit i fuchsiově růžová, žlutá nebo tmavě modrá. Novinkou jsou asymetrické šaty na jedno rameno (s dlouhým i krátkým rukávem) nebo zavazování za krkem. Délky se prodloužily ke kolenům či kotníkům a vše je ušito jen z těch nejjemnějších materiálů, jako jsou mušelín a hedvábí, aby vaši róbu rozvlnil i ten nejjemnější letní vánek. Užijte si tuhle záplavu ženskosti a svěžesti.
Alexander McQueen
Michael Kors
  • Jednodílné plavky
zdá se, že končí diktatura bikin, letošní volbou návrhářů jsou totiž jednoznačně staré dobré plavky vcelku. Na střihu kupodivu nezáleží: je celkem jedno, zda dáte přednost vykrojeným (letos pouze decentně), asymetrickým (na jedno rameno), či nabíraným exemplářům, ovšem pouze v tom případě, že jsou vaše plavky věrny retro stylu se spoustou potisků a ozdob. i když nebudete na plážích ukazovat každý centimetr čtvereční svého těla, věřte, že budete víc sexy než kdykoli předtím. Navíc je praktické, že vám budou stačit jedny na pláž i do bazénu.
Michael Kors
Pucci
  • Vychytané doplňky
První housle hrají mezi doplňky určitě boty. Budou se nosit červené, modré, žluté nebo stříbrné a jsou plné "speciálních" vychytávek. Například značka Chanel umístila na zapínání u kotníku malou peněženku, takže nebudete potřebovat na party žádnou kabelku. Miu Miu představili střevíček jako pro Popelku s podpatkem připomínajícím starožitný porcelánový hrnek, a korunu všemu nasadil Marc Jacobs a jeho surrealistická lodička s vodorovným podpatkem vraženým přímo do špičky. Letos neexistuje zlatá střední cesta - trendy jsou buď ploché sandály, nebo velmi vysoké podpatky. K tomu všemu kabelka do ruky (nikoli přes rameno) či psaníčko.
Chanel
Miu Miu
Marc Jacobs
Michael Kors
Chanel
Louis Vuitton
Zdroj: ELLE únor 2008
Zdroj fotek: www.style.com


Chanel Haute Couture Spring 2008

25. ledna 2008 v 14:45 | terulka |  ●Modely
Zdroj fotek: www.style.com


Versace Haute Couture Spring 2008

25. ledna 2008 v 14:26 | terulka |  ●Modely
Opravdu luxusní večerní róby letos představila návrhářka módního domu Versace Donatella Versace.
Zdroj fotek: www.style.com


Haute Couture Spring 2008

25. ledna 2008 v 14:12 | terulka |  Aktuality
Tento týden začaly v Paříži přehlídky dámské luxusní módy haute couture na jaro a léto 2008. Asi největší pozdvižení zde tradičně předvedl John Galliano se svou kolekcí pro Christiana Diora. Zajímavostí pak zůstává vůbec poslední přehlídka legendárního italského návrháře Valentina, který se rozhodl definitivně ukončit kariéru.
Během týdne předvedou své modely tři desítky módních domů, dalších asi dvacet pořádá přehlídky mimo oficiální program.
Nejvíce vzruchu přinesla přehlídka salonu Christian Dior, jehož návrhářem je John Galliano. V jeho nabíraných večerních šatech a koktejlkách viděli odborníci připomínku 60. let, podobně "retro" působily i deštníkovité klobouky. Některé modely byly ozvláštněny velkými "drahými kameny".
Členy "klubu" haute couture je teď jedenáct módních domů, z nichž na nynějších přehlídkách bude chybět jen Ungaro. Podobně ze čtyř členů-korespondentů, mezi nimiž je i Valentino, bude chybět Martin Margiela.
Haute couture je ve Francii chráněná značka, pro jejíž získání je potřeba splnit řadu podmínek stanovovaných ministerstvem průmyslu.
Evropanky, Rusky a Číňanky se stávají novými zákaznicemi luxusních značek
"Už to není jenom americká a středovýchodní elita, teď jsou tu Evropanky, Rusky, Indky, několik Číňanek, které nakupují naše velmi luxusní zboží" citoval dnes list Le Figaro generálního ředitele salonu Chanel Bruna Pavlovskyho. Chanel prý má teď o 20 až 30 procent víc zákaznic než před čtyřmi lety, Givenchy zaznamenal jen loni vzrůst o 30 procent.
Modely haute couture, které stojí až 300 000 eur, tedy přes osm miliónů korun, si na celém světě kupuje jen pár set žen a celkově toto odvětví představuje méně než jedno procento sektoru módy. Haute couture jako celek a přehlídky jejích modelů zvlášť jsou ale mimořádně dobrá reklama, která pomáhá získávat miliardy eur z prodeje doplňků, klenotů, parfémů a kosmetiky, z nichž výrobci přepychového zboží žijí.
Podle statistiky, kterou zveřejnil rovněž Le Figaro, se loni ve světě prodalo tohoto zboží za 170 až 173 miliard eur, zatímco v roce 2006 to bylo za 159 a rok předtím za 146 miliard.
Valentino
Christian Dior
Zdroj: www.novinky.cz
Zdroj fotek: www.style.com

Valentino Haute Couture Spring 2008

25. ledna 2008 v 14:04 | terulka |  ●Modely
Tento týden začaly v Paříži přehlídky dámské luxusní módy haute couture na jaro a léto 2008. Slavný módní návrhář Valentino Garavani zde představil svoji poslední kolekci, kterou se rozloučil se světem módy. Na mole se mimochodem objevily i tři Češky - Hana Soukupová, Linda Vojtová a Denisa Dvořáková.
Zdroj fotek: www.style.com

Jste módní maniak?

11. ledna 2008 v 19:29 | terulka |  Testíky
Víte, co se loni odehrálo v módních vodách? O kterých návrhářích brzy uslyšíte? A v čem chodí vaše oblíbená herečka? V tomto kvízu si můžete otestovat své módní znalosti.
  1. Po Gisele Bündchen zaujala místo po boku Leonarda DiCapria
    a) izraelská modelka Bar Refaeli
    b) jeho největší filmová láska Kate Winslet
    c) nikdo, od té doby si Leonardo léčí zlomené srdce
  2. Kdo je Erin Fetherston?
    a) stylistka zpěvačky Björk
    b) australská módní návrhářka, která vytvořila svatební šaty pro Nicole Kidman
    c) zatím nepříliš známá americká návrhářka, která se ale brzy proslaví, protože obléká Kirsten Dunst a její fanynkou je i Sarah Jessica Parker
  3. Co je to "cruise kolekce"?
    a) předkolekce klasických letních či zimních kolekcí
    b) oblečení, které se nosí pouze na palubu jachty
    c) kolekce oblečení, kterou navrhl Tom Cruise pro členy scientologické církve
  4. Která z těchto mladých žen jen pár dní poté, co porodila, znovu podepsala smlouvu, že bude tváří značky Calvin Klein?
    a) Angelina Jolie
    b) Katie Holmes
    c) Natalia Vodianova
  5. Pro kterou herečku navrhl svatební šaty Nicolas Chesquiére, návrhář značky Balenciaga?
    a) pro Katii Holmes
    b) pro Nicole Kidman
    c) pro Marciu Cross
  6. Kdo oblékl Madonnu na poslední turné?
    a) značka H&M
    b) Jean Paul Gaultier
    c) značka H&M i Jean Paul Gaultier
  7. Tenhle zlatý mobil se zlatým přívěskem je značky...
    a) Danny&Gabby
    b) David&Goliáš
    c) Dolce&Gabbana
  8. Značka Dior loni oslavila šedesát let od svého vzniku. Slavný návrhář John Galliano naopak oslavil výročí své spolupráce s tímto módním domem. Kolik let toto úspěšné spojení trvá?
    a) 5
    b) 10
    c) 15
  9. Kdy založila Héléne Lazareff francouzskou Elle?
    a) 1945
    b) 1936
    c) 1952
  10. Kdo je autorem "malých černých šatů"?
    a) Gabrielle Chanel
    b) Louis Vuitton
    c) Cristóbal Balenciaga
  11. Pro kterou herečku vytvořila značka Hemés tuto slavnou ikonu mezi kabelkami?
    a) pro Audrey Hepburn
    b) pro Grace Kelly
    c) pro Jane Birkin
  12. Která česká topmodelka okouzlila obávanou šéfredaktorku amerického časopisu Vogue?
    a) Denisa Dvořáková
    b) Linda Vojtová
    c) Hana Soukupová
  13. Která z těchto módních ikon odolala trendu superúzkých džínů?
    a) Sienna Miller
    b) Kate Moss
    c) Vanessa Paradis
  14. Do jakého města se přestěhoval Karl Lagerfeld?
    a) do Saint-Tropez
    b) do Biaritzu
    c) do New Yorku
  15. Se kterou sportovní značkou se rozhodla spolupracovat herečka Scarlett Johansson, aby navrhla kolekci pod vlastním jménem?
    a) Reebok
    b) Nike
    c) Adidas
  16. Koho obléká česká návrhářka Denisa Nová, známá svým jednoduchým, moderním unisexovým stylem?
    a) Kateřinu Hrachovcovou
    b) Ivu Frühlingovou
    c) Anetu Langerovou
  17. Která umělkyně se stala múzou Jeana Paula Gaultiera?
    a) Frida Kahlo
    b) Tamara de Lempicka
    c) Kylie Minogue
  18. Která návrhářská dvojice vytvořila předloni kolekci pro H&M?
    a) Dolce&Gabbana
    b) Viktor&Rolf
    c) Din&Dan
  19. Kdo nahradil Toma Forda v Gucci ve fuknkci kreativního ředitele?
    a) Frida Giannini
    b) Donatella Versace
    c) Sonia Rykiel
  20. Které herečka je nejlepší kamarádkou Christophera Baileyho, návrháře značky Burberry?
    a) Rachel Weisz
    b) Kate Bosworth
    c) Sienna Miller
  21. Na zahajovacím večírku předloňské výstavy AngloMania v newyorském Metropolitním muzeu měla na sobě Sarah Jessica Parker šaty se skotskou kostkou. O jakou šlo značku?
    a) Alexander McQueen
    b) Chanel
    c) Vivienne Westwood
Správné odpovědi: 1a, 2c, 3a, 4c, 5b, 6c, 7c, 8b, 9a, 10a, 11c, 12b, 13c, 14c, 15a, 16b, 17a, 18b, 19a, 20c, 21a.
Zdroj: ELLE duben 2007
Zdroj fotek: www.google.com

Elie Saab

10. ledna 2008 v 18:58 | terulka |  ●Současní
Většina poprvé uslyšela o designerovi libanonského původu se zvláštním jménem Elie Saab poté, co herečka Halle Berry právě v jeho šatech s průhledným korzetem bez rukávů a dlouhou rudou sukni přebírala zlatousošku na Oscarech 2003. Tyto šaty zapůsobily nejen na přítomné pány, ale i na redaktory módních časopisů. Všichni se začali ptát: kdo je Elie Saab?
Nehledě na určitý konzervativismus siluety, její šaty byly výjimečné díky bohaté výšivce a kontrastu, který vynikl na snědé pleti herečky. Byly prohlášeny nejhezčí róbou na večírku. Povídá se, že toho večera americké televize demonstrovaly výtvor Saaba celkem 331 vteřinu. (Pro srovnání, miláček Hollywoodu Giorgio Armani "obdržel" pouze 130 vteřin televizního času).
Avšak tento úspěch nelze považovat za náhodný. Saab tvoří oblečení již více jak 20 roků. Mezi jeho zákazníky patří monacká princezna Stefani, jordánská královna Rania, filmové hvězdy Sharon Stone, Mena Suvari a Calista Flockhart.
Začátek Elieho kariéry nebyl snadný - jemu se nedostalo formálního vzdělání v módě, navíc v jeho vlasti - v Libanonu - muži a móda jaksi nešli dohromady. Ze začátku šil oblečení pro členy své rodiny. Svůj ateliér se designer rozhodl otevřít v podmínkách pokračující občanské války, několikrát musel přerušit svou práci. Je možné, že právě tyto nesnáze ovlivnily jeho styl, kdy se vydal po ověřené cestě a zdržel se výstřelků. Ve všech jeho kolekcích couture jsou početně zastoupeny pohádkové svatební šaty.
V roce 1997 se Saab poprvé se účastní římského týdne Alta Moda. Organizátoři mu nabídli účast na přehlídce poté, co se seznámili s jeho kolekcemi v Paříži a ve Švýcarsku na soukromých módních přehlídkách. Saab se stal prvním zahraničním účastníkem v dějinách týdne a sklidil úspěch. V květnu 2003 Francouzská Federace Módy, nejprestižnější organizace módního průmyslu v Evropě, nabídla Módnímu Domu Elie
Saab plnoprávné členství. A již měsíc poté designer potvrdil správnost tohoto rozhodnutí: představil v Paříži jednu ze svých nejkrásnějších kolekcí. Bohatá paleta barev, lesklý, ručně vyšívaný šifon, zlaté mince jako ozdoba: v této kolekci vzájemně propojil staré tradice krejčoviny a evropskou jemnost - varianta bez prohry pro aristokraciistarého světa. I když reakce na jeho přehlídku byly kritické - kolekci považovali za příliš komerční, tradiční a vulgární - pro obecenstvo, které již bylo unaveno přímým stylem Armaniho na rozličných slavnostech, představovaly Saabovy šaty do určité míry svěží vánek.
V kolekcích Elieho Saaba se orientální exotika mísí se západním stylem oblékání a etnické motivy jsou velmi současné. Bohaté lesklé látky, skvělý design - to všechno přilákalo na jeho stranu sympatie rodinných příslušníků noblesních rodin na Blízkém Východě, jejichž počet neustále se zvyšuje, čímž roste jeho solidní a pevná základna pro budoucí práci.
Jeho kolekce se nesou v duchu princeznovských šatů, ale dobře nositelných modelů. Takové, aby je ráda žena nosila a byly jí pohodlné. Kdybychom hledali někoho z českých návrhářů blížícího se stylem a svými modely, tak by to byla Blanka Matragi. Blanka už dlouhá léta žije v Libanonu, tak bychom v tom možná mohli hledat nějakou spojitost. Oba dva se snaží ženy udělat krásné a vede se jim velice dobře. Elie v Hollywoodu a Blanka u královských rodin.
Dnes má Saab showroom v Paříži, Milánu, Bejrútu, butiky ve Francii a Americe. Jeho linie pret-a-porter se vyrábí v Itálii. Na západě Saab dosáhl takového úspěchu, jenž nemá obdoby mezi designery z Blízkého Východu. Ve vlasti na něj nezapomínají - v roce 2003 se stal "Manažerem roku" a obdržel medaili Rytíře národního řádu Cedru (Knight of the National Order of the Cedar).
I ve své první kolekci z řady pret-a-porter: kalhotové kostýmy, krátké šaty, sukně s volány a přiléhavé blůzky - jde tradiční cestou. I když toto oblečení je určeno pro všední šatník, není tak jednoduché. Elie Saab by asi stěží vytvořil jednoduché a nenápadné modely..Měnit styl, který se za ta léta stal kultovním, by nebyl ten nejrozumnější nápad. Elie Saab tvoří oblečení pro ty pravé ladies, které by si nedovedly představit svůj každodenní šatník bez glamouru a luxusu.
Elie Saab zůstává pořad věrný svému firemnímu stylu - žádné revoluční změny, žádné snahy dovést obecenstvo k euforii nějakými nečekanými změnami či minimalismem. Kaskády drahé látky, luxusní zdobení, četné volánky, či sklady, tančící linie a jemné siluety, průhledné síťované látky a intrikující asymetrie - každoročně Saab neomylně sází na šik, ženskost a vytříbenost.

Haute couture

10. ledna 2008 v 18:32 | terulka |  Zajímavosti
Haute couture [ót kutýr] - tento výraz pocházející v francouzštiny znamená vysokou krejčovinu. Přívlastek haute couture mohou používat pouze francouzské módní domy, jejichž kolekce vznikají v Paříži a jsou minimálně z 80% ruční výroby. Ani to však není jedinou podmínkou k získání oprávnění používat k popisu modelů haute couture. Módní dům musí být zároveň členem Komory francouzské couture, která od roku 1868 uděluje povolení k užívání označení haute couture. V současné době je členy haute couture patnáct značek; na nových členech se ti stávající musí shodnout v hlasování.
Dior Haute Couture Fall 2007
Armani Privé Haute Couture Spring 2007
Elie Saab Haute Couture Spring 2007
Chanel Haute Couture Spring 2007
Jean Paul Gaultier Haute Couture Spring 2007
Zdroj fotek: www.style.com


Značka Louis Vuitton

8. ledna 2008 v 20:07 | terulka |  ●Zahraniční
Když dnes vyslovím jméno Louis Vuitton, určitě se mezi vámi nenajde nikdo, kdo by o něm alespoň jednou ve svém životě neslyšel. Není to snad ani možné - monogramy LV na nás číhají všude - na ulici, v časopisech, vtelevizi, při obchodních jednáních, ale i na tržištích. Každá hvězda má něco s monogramem LV. Proč však tato značka hýbe dnešním světem? Proč touží být každý ocejchován logem LV? Vlastnit tu svou Vuittonku je sen mnoha žen. Je v tom fetiš, prestiž, snobismus, móda, touha po luxusu, po hvězdnosti, kvalitě, nebo se jen nechceme lišit od zbytku světa?
Značka LV je populární po celém světě, zvláště pak v několika posledních letech. Největší popularitu však značka slaví v Japonsku. Japonci jsou Vuittonem doslova posedlí a většina obyvatel země vycházejícího slunce má nejeden kožený šperk s logem LV zavěšený na svém rameni. Nedávno jsem dokonce četl zajímavou reportáž z otevření nového butiku LV v Paříži. Mladá Japonka, ověšená hnědými papírovými nákupními taškami LV doslova prosila kolemjdoucí, aby jí zašli do butiku koupit další kabelky. Proč? Vuitton je totiž velice prestižní firma a na své pověsti si zakládá. Když má podezření, že se s jejím zbožím (které je mimochodem v Japonsku mnohonásobně dražší) kšeftuje, odmítne Vám výrobek prodat.
Vuittonovi marketingové kampaně jsou velmi grandiózní a gigantické. Celostránkové barevné fotografie, na kterých se většinou objevuje hvězda světového showbusinessu obklopená luxusními výrobky firmy, na nás číhají v každém módním časopise. I to je důvodem vyšší ceny výrobků. Jak řekl zástupce firmy LV pro střední Evropu: "Výrobky Louis Vuitton jsou dělané podle řemeslných metod několika generací, nakupujeme nejlepší kůži, pracujeme ručně v nejlepších ateliérech ve Francii, kde mají cit pro detail, a to vše je dražší než automatická práce v továrně. Je to hledání dokonalosti. Výrobky Vuitton si kupujete na celý život, jsou nesmrtelné a přitom pořád moderní a kvalitní a to něco stojí." To, že jsou Vuittonky na celý život je skutečně pravda. Firma na ně totiž poskytuje doživotní záruku.
V roce 2006 bylo v 52 zemích otevřeno již více než 340 butiků značky Louis Vuitton, včetně centrálního obchodního domu na Champs-Élysées (pražská firma Sipral pro nový luxusní obchodní dům LV v Paříží vyrobila originální hliníkovou mříž za 180 milionů korun. Mříž, poskládaná z monogramů LV tvoří v butiku celé stěny.), který se stal novým turistickým cílem překrásné Paříže. V každém butiku vám zavazadlo vyčistí, opraví, nebo ozdobí vašimi iniciálami. Už tedy víte, proč je kolem této značky celosvětové pozdvižení? Takovou firmu s obrovskou tradicí, kvalitními službami a moderními nápady totiž hned tak nenajdete. Nuže, ještě odoláte šperkům z dílny Louise Vuittona? Že ne…? Začněte šetřit… Investované peníze se vám určitě vyplatí…

Louis Vuitton

8. ledna 2008 v 19:53 | terulka |  ●Dřívější
Dne 2. února 1821 se v malé francouzské vesničce Anchay tesaři Pierru Vuittonovi narodil syn Louis. Když mu bylo 14 let, rozhodl se vyučit brašnářem v Paříži. Rodina však nebyla příliš majetná a proto Louisovi nezbylo nic jiného, než se do Paříže vydat pěšky. Cesta to byla dlouhá - celých čtyřista kilometrů - přesto stála za tu námahu. Po dvou letech, kdy se Louis učil v pařížské dílně u mistra Meréchala bylo jasné, že z toho hocha něco bude. Práce s kůží a výroba zavazadel ho zcela pohltila a hoch stále přicházel s novými nápady. Později se Louis osamostatnil a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.
V roce 1854 založil Louis Vuitton svou vlastní firmu na 4 Rue Neuve des Capucines nedalekonáměstí Vendóme. S rozvojem cestování se rozvíjel i obchod se zavazadly. Bohaté pařížské dámy nechtěly své luxusní róby vozit jen v tak ledajaké truhle. Louis nabízel zákazníkům vždy něco vyjímečného. V prvním roce jeho podnikání tedy spatřil světlo světa první cestovní kufr - perfektně okovaný, bytelný a s bezpečným zámkem. Vuittonovi šlo vždy nejen o kvalitu ale také o vzhled. Pro svůj první kufr vytvořil první zpevněné, impregnované a vodě odolné šedé plátno Trianon.
Mezitím se Louis stačil oženit a o tři roky později se manželům Vuittonovým narodil syn Georges. Vuittonova dílna se úspěšně rozrůstala a s převratnými novinkami slavila velkolepé úspěchy i za hranicemi Paříže. "Nezničitelná" zavazadla s iniciálami LV si rychle oblíbili i cestovatelé, pro které Louis v roce 1868 vytvořil speciální kufr na cesty do tropů s názvem Zinc. V době, kdy ve Francii probíhali vzrušené debaty o nové dominantě Paříže - Eiffelově věži, značka Vuitton byla již celosvětově uznávaná. Oproti konkurenci přicházel Louis stále s něčím novým, otevřel další obchody a vymyslel pruhované plátno Beige Striped. Každé přání zákazníka změnil v realitu. Pro cestovatele, kteří se vydali na expedici do Konga dokonce vytvořil Bed-Trunk, kufr, který se dal rozložit tak, že z něho vzniklo pohodlné lehátko s úložným prostorem.
V roce 1880 převzal společnost Louisův syn Georges, kterému se již dostalo kvalitního vzdělání na britských školách. Za svým otcem nezůstal pozadu. Otevřel nový obchod v Londýně, vytvořil první bezpečnostní zámek na klíč, napsal úspěšnou knihu o historii i současnosti cestování, vymyslel další varianty zavazadel a dal světu nejznámější plátno - tradiční poznávací znamení firmy - Monogram. Do rodinného podniku se velmi brzy zapojil i Georgesův syn Gaston. Značka LV dobyla Ameriku a v rodině se předávala z generace na generaci. Dnes v ní působí nejmladší pokračovatel rodu a dědic celého impéria Patrick Louis Vuitton.
Všichni bohatí a slavní brzy pochopili, že vlastnit výrobek od Vuittona je nejen známkou prestiže, ale že současně získávají i umělecké dílo, které vyrobily lidské ruce a ne stroj. K lidem, kteří na Vuittona a jeho výrobky nadali a nedají dopustit patří například Cary Grant, sultán Abdul-Hamid II., Ginger Rogers, Marlene Dietrich, Douglas Fairbanks, Charlie Chaplin, Audrey Hepburn, Yul Bryner, Lauren Bacali, Ismail Pasha, Jerry Lewis, Kirk Douglas, Sharon Stone, Andie McDowell, Harrison Ford, Elton John, David Backham, Madonna, Uma Thurman, ale i mnoho obyčejných lidí, kteří si potrpí na kvalitu.
Rod Vuittonů vždy cítil lásku k cestování a ke sportu. Na počátku dvacátého století se rodina aktivně účastnila závodů helikoptér (dvojčata Pierre a Jean, synové Gastona Vuittona, na pařížské letecké show v roce 1909 uskutečnili přehlídkový let svou vlastní helikoptérou s názvem Vuitton II.), následně je zaujalo jachtařství a automobilismus. Jachtařská soutěž Louis Vuitton Cup i přehlídka veteránů Louis Vuitton Classic jsou dnes prestižními událostmi, které stále vzbuzují zájem profesionálů, fanoušků i laiků.

Návrhy do školy

7. ledna 2008 v 17:34 | terulka |  ●Moje návrhy
Už jsem sem dlouho nedávala fotky svých návrhů, tak tady jsou alespoň dva, které jsem dělala na klauzury (pro ty, co neví, taková pololetní práce z výtvarky).
PROSÍM NEKOPÍROVAT!!!

John Galliano

6. ledna 2008 v 15:09 | terulka |  ●Současní
"Jsem tady, abych přiměl lidi snít, sváděl je ke koupi krásného oblečení a snažil se vytvářet úžasné šaty podle svých nejlepších schopností."
John Galliano, původním jménem Juan Carlos Antonio, je jedním z hrdinů britské módy. Narodil se vroce 1960 v dělnické gibraltarské rodině. Žil na poloostrově až do šesti let, poté se rodina přestěhovala do jižního Londýna. Ale právě mládí s náboženskými obřady a kulturou oblasti zalité sluncem se pro Galliana stalo stálou inspirací. Jeho charakteristickým rysem se stal stylistický eklekticismus spojený s latinskou tradicí "parádit se". Galliano navštěvoval Wilsonovu střední školu pro chlapce a získal místo v Saint Martins College, kterou absolvoval v roce 1984. Jeho absolventskou kolekci inspirovanou francouzskou revolucí a nazvanou "Les Incroyables" koupila Joan Burnsteinová z Browns avyzdvihla tak mladého návrháře na výsluní. V roce 1990, poté co protrpěl období plné problémů se sponzory a dočasnou neprodejností svých kolekcí, protože se odvážil promítnout do nich své nekonvenční sny, začal Galliano předvádět v Paříži a v roce 1992 se tam přestěhoval. Byl milovníkem romantických šatů s výstředním střihem a dramatické krejčovské práce padesátých let v době, kdy módě vládl minimalismus a styl "grunge" charakteristický omšelostí a opotřebovaností. V roce 1995 bylo oznámeno, že Galliano vystřídá v zaprášeném módním domě Roberta de Givenchy. O dvě sezóny později a s nebývalými čtyřmi cenami Britského návrháře roku za pasem se Galliano stal uměleckým ředitelem společnosti Christian Dior a představil svou první kolekci na sezonu jaro/léto 1997 na přehlídce krejčovského umění. Od té doby Galliano oživil módní dům jak finančně, tak i kreativně a v současnosti nadále navrhuje vlastní kolekce pro muže a ženy v Paříži, městě, kde získal statut královské moci v módě.

Nemám zapotřebí vydávat cizí výtvory za svoje!!!

6. ledna 2008 v 14:49 | terulka |  Hlavní strana
Objevil se tady komentář, který jsem čekala a přiznám se, že jsem myslela, že tu bude mnohem dřív. Někdo mi začal nadávat, že fotografie, které tady vystavuju, jsem ztáhla z jiného blogu. Je mi jasné, že to napsala nějaká závistivá chudinka, která mimochodem neuvedla ani odkaz toho blogu, ze kterého to má být ztažené, a že nemá cenu se nad tím pozastavovat. Přesto bych chtěla říct, že všechny návrhy a fotky, které tady uvádím jako svoje, jsou opravdu moje a nemám zapotřebí chlubit se cizím peřím. A jistě jste si všimli, že u všech ostatních uvádím zdroje. Takže doufám, že už se tu neobjeví žádné další trapné pokusy zpochybňovat moji práci!

Roberto Cavalli

5. ledna 2008 v 18:46 | terulka |  ●Současní
Smyslnost, sexy styl, extravagance. Do módního světa přinesl v 70. letech svými uměleckými vlohy revoluci. Dnes vytváří šatníky těch nejnáročnějších celebrit a určuje osobitý styl každého, kdo chce být výjimečný. Roberto Cavalli - návrhář, umělec a muž mnoha nápadů, který si svůj stabilní úspěch tvrdě vybojoval.
Už do kolébky mu bylo vloženo vrozené umělecké nadání, které rozhodlo o jeho budoucnosti. Kdyžse totiž v listopadu 1940 narodil, přivítala ho rodina s opravdu výjimečným citem pro umění. Dědečkovy obrazy se dodnes vystavují ve známé florentské Uffizi Galerii a matka uplatňovala své vlohy jako krejčí. Mladý Roberto se díky tvořivému prostředí rozhodl pro studium umění na Akademii umění a okamžitě začal vynikat v aplikaci malby na textil. První kreace květinových motivů a malování portrétů spolužaček na trička byly pouhou předzvěstí toho, co následovalo. Roberto Cavalli přinesl něco absolutně originálního. Začal experimentovat s tiskem a malbami na kůži a to tady ještě nebylo. Italský Vogue mu pro jeho originální výtvory poskytl zasloužený prostor a Roberto si svůj revoluční způsob tisku na kůži nechal patentovat.
Jeho prvními klienty se staly módní domy Hermes a Pierre Cardin a Roberto byl připraven odkrýt další kus své tvořivé mysli. Objevil patchwork a jeho zdokonalování věnoval dalších několik let. Ve třiceti letech představil svou první kolekci v jednom se salónů, kterou následovaly oficiální prezentace ve Florencii a poté v Miláně. Kritiky tehdy svou extravagancí doslova šokoval, ale od začátku byl styl mladého rebela evidentní. Vedle patchworku představil potisk na denimu, ornamenty a zvířecí potisky. Zvířecí imitace leoparda, aligátora nebo tygra jsou dodnes iniciály jeho značky. Když poté v roce 1972 otevřel první autorský butik v Saint.Tropez, svými výtvory začal formovat vkus a styl mladých celebrit včetně Brigitte Bardot nebo Sophie Loren.
Strmý úspěch vzhůru však nenásledoval. Byl sice oblíbený a vyhledávaný, ale postupně začalpomýšlet na ukončení kariéry. Možná byl stále ve stínu úspěšnějšího muže jménem Versace. Možná, že byl jeho styl příliš inovátorský. V každém případě díky manželce Evě Duringer, chytil na začátku 90. let druhý dech. Éra minimalismu se v té době schylovala ke konci a Roberto Cavalli nastoupil dynamičtěji a agresivněji než kdykoliv předtím, aby dal průchod svému silnému uměleckému cítění. Jeho posedlost novátorskými metodami přinesla další objevy ve světě denimových materiálů a nyní tady byla jeho žena, která se z matky jeho dětí a věrné manželky proměnila v ženu "obchodnici". Realizovala modely, rozjela přípravu reklamních kampaní a komerčních kolekcí pro butiky, což otevřelo brány Roberta Cavalliho široké veřejnosti.
Teatrální styl Cavalliho se stal kultem, který okamžitě objevil Hollywood. Po prvních megaúspěšných kolekcích se svou džínovou módou v roce 1994 zaujal mladou generaci a ta je tahounem módních trendů. Autorských butiků má dnes ve světě více než třicet. K luxusním kouskům pro ženy přibyly i kreace pro muže a v nabídce jeho kolekce je i rozšířená linie Just Cavalli, pod kterou spadá džínová móda a také spodní prádlo a plavky. Novější kolekce Class následuje trend klasického, ale stále smyslného oblečení. Nechybí kolekce pro děti, módní doplňky, brýle, obuv, parfémy. Málokterý návrhář se také může pyšnit vlastní značkovou vodkou.
Nadšený pilot Roberto Cavalli je mužem, který svým úspěchem nežije, ale který jej rozdává. Miluje vyjížďky jachtou se svou rodinou, je hostilem těch nejvyhlášenějších večírků a obohacuje šatníktakovým hvězdám jako jsou Madonna, Beyonce, Charlize Theron nebo Lenny Kravitz. Není však návrhářem, který se nadnáší pouze ve "hvězdném oparu." V listopadu tohoto roku například navrhne limitovanou kolekci pro pro 200 obchodů švédského řetězce H&M a nebál se působit i na jiném poli. Jako milovník gastromie otevřel svůj vlastní řetězec Café butiků v Itálii.
Ve světě módy se už dávno stal velikánem, který ji svými "malbami" výjimečně obohatil. Jeho dcera Cristina Cavalli, která je čerstvou výkonnou ředitelkou firmy uvedla, že letošní prodej podle rozvíjejícího se obchodu vzroste o 30 % na úctyhodných 710 miliónů euro (téměř na 20 miliard korun). Smyslnými výtvory Roberto Cavalli podtrhuje ženskost takovým způsobem, že modelky na molu připomínají barevné vážky nad rozčeřenou hladinou. Mužům naopak přinesl elegantně silný, mužský element. Rozhodnutí už nechal na každém z nás, jestli mu je jeho styl něčím blízký.
Zdroj: www.dreamlife.cz
Zdroj fotek: www.google.com

Pár módních blogů

5. ledna 2008 v 18:34 | terulka |  Odkazy
Pokud vás zajímají některé zahraniční módní blogy, mrkněte na

www.thesartorialist.blogspot.com

5. ledna 2008 v 18:26 | terulka |  Odkazy
Autor tohoto blogu o módě začal publikovat fotky stylově oblečených lidí z ulic (převážně) z New Yorku a během pouhého roku si v módní branži získal obrovskou popularitu. Časopis Time ho dokonce zařadil mezi stovku nejvýznamnějších autorit v oblasti designu. Tento blog si můžete prohlédnout na