Prosinec 2007

Paul Poiret

31. prosince 2007 v 10:54 | terulka |  ●Dřívější
Nevšední tvůrce módy Paul Poiret byl synem obchodníka s textilem. Když se dostal do učení kvýrobci deštníků, začal ze zbytků látek šít šaty na malou loutku. Svůj první modelový dům otevřel v roce 1904. Jeho múzou byla manželka Denisa. O dva roky později, v roce 1906 pro ni navrhl rovně splývající šaty bez klasického korzetu: kvůli těhotenství manželky.
Poiret prosadil do módy podprsenku doplněnou dlouhým rovným korzetem, také se zasloužil o rozšíření podvazkových pásů. V šatech se dalo jen cupitat. Autor to komentuje slovy: "Osvobodil jsem její hrudník a spoutal její nohy." Ženy nechodily, ale trapně capkaly a často padaly. Celé čtyři roky ženy pajdaly, klopýtaly a kulhaly ve jménu módy.
Poiret byl stal autorem mnoha přínosů do světa módy."Jsem snad blázen, když pokládám svou oděvní tvorbu za uměleckou? Netoužím po módních změnách, chci jen rozpoznat nové myšlenky," uvedl módní tvůrce v roce 1908, kdy vydal útlý sešitek Šaty Paula Poireta. Kolekce jediného návrháře představil jediný ilustrátor, Paul Irbe. Sešitek modelů vstoupil do historie jako mezník v oblasti módní ilustrace. Později vyšly ještě věci Paula Poireta. A ještě jednou citujeme generálního návrháře s oslnivou kariérou:
"Studoval jsem antické sochy a naučil jsem se používat jeden bod opory - ramena, kdežto dříve to byl vždycky pas," poznamenal si nevšední tvůrce. Šaty z jeho dílny byly inspirovány antikou i empírem, byly ovšem mnohem jednodušší. Sukně se zužovaly natolik, že volný pohyb dovolovaly jen rozparky. Šokoval nápadnými barvami (zářivě červená, rumělka, královská modř, žluť, zelená), dále šaty s nohavicemi a cípatými sukněmi.
Nesmírný ohlas měly Poiretovy modely inspirované omamným prostředím orientálních harémů. Kimona, tuniky a harémové kalhoty upoutaly zejména vrstvy milující luxus. Paul Poiret byl zřejmě zdatný manažer: v Paříži založil uměleckou školu Martine (jméno jedné z dcer), jejíž žáci navrhovali tkaniny, nábytek, keramiku. Druhá dcera Rosine zas svým jménem zaštiťovala firmu, pro kterou umělecká škola navrhovala flakony a obaly. Mimochodem, Rosina začala jako první firma vyrábět laky na nehty. Poiret podnikl se svým ansáblem turné po významných evropských městech, byl ve Vídni, Petrohradu, Bruselu, Praze a v Moskvě, zavítal i do Ameriky.
Parfémy
Paul Poiret vytvořil sbírku vůní, které nazval po své prvorozené dceři Rosine - Les parfums deRosine" (Rosininy vůně), nesmazatelně se zapsal do světové historie parfémů. Všechny jeho kreace se staly uměleckými díly, jak vůně, tak flakony. Dodnes jsou vyhledávanými objekty sběratelů celého světa. Jeho potomek, Marie-Helène Rogeon obnovila v roce 1991 slávu této značky, která se specializuje na vůně složené z růžových tonů. Každá z vonných kompozic obsahuje 40 až 50% absolutní růžové silice. Do parfémů se přidávají vzácné komponenty, které obsahují jen ty nejexkluzivnější parfémy. V době války přišel s parfémem Krev Francie. Flakon ve tvaru srdce zdobily rudé barvy. Francouzská vláda okamžitě zakázala výrobu tohoto parfému z politických důvodů..
Po vypuknutí 1. světové války odešel coutiér dobrovolně na frontu v uniformě, kterou si vlastnoručně zhotovil. Nu, a Paříž na něj začala zapomínat. Po válce se vrátil k přerušené práci, avšak smrt milované dcery i válka oslabila jeho tvůrčí energii. Coco Chanel se pak ujala šance a rozehrávala variace na poiretovské téma. Svět se prostě změnil a chudák velký umělec milující luxus a zbytečné ozdoby se neorientoval ve světě, kde dívky nakrátko ostříhané byly oblečeny v jednoduchých modelech a ještě ke všemu byly posedlé tancem. Války jsou pro módu velmi nepříznivá období. Ve válce nezbývá na módu moc času. Válka sama pozměnila módu směrem k větší praktičnosti - ženy musely převzít mnoho mužských úkolů a jejich oblečení se muselo přizpůsobit. Zkrátily se sukně, rozšířilo se nošení kalhot (zatím pouze jako pracovní oděv pro dělnice), jásavé a světlé barvy vystřídaly tmavé odstíny. Poiret pro ženy vymyslel kalhoty a to byl velký čin! Jenomže takzvané pyžamové párty ho roztrpčovaly. Kdekoho obviňoval ze zrady módy. Denisa se s svým manželem rozvedla a zatrpklý mistr zemřel zcela opuštěn na Parkinsonovu chorobu v chudobinci roku 1944.

Módní faux pax

28. prosince 2007 v 20:17 | terulka |  Zajímavosti
Dámy
  • Bílé tílko a červená podprsenka
    Tato kombinace se objevovala koncem minulého století, dnes se ale upřednostňuje elegance. Pokud spodní prádlo prosvítá, mělo by být barevně sladěné.
  • Tanga vylézající z bokovek
    Chcete být sexy, ale ve skutečnosti se vulgárně podbízíte.
  • Minisukně a vysoké podpatky
    Ukázka nevkusu v případě, že si je vezme žena kyprých tvarů.
  • Velké kostky na kalhotách
    S postavou "lomcují", ať jste Twiggy, nebo naopak žena vnadných křivek.
Pánové
  • Ponožky v sandálech
    Nesmyslná a nevzhledná kombinace. Pokud je teplo, nepotřebujete ponožky, a je-li naopak chladno, nebudete si nazouvat jen sandály!
  • Sandále plus společenský oblek
    Jdete na pláž nebo na jednání?
  • Bílé ponožky v černých botách
    Velký kontrast "u země" může zkazit dojem i jinak skvělého sladění oděvů.
  • Vyhrnuté rukávy u saka
    Módní výstřelek 90. let; dnes tím nenadchnete!

Jste módní pohroma?

28. prosince 2007 v 20:08 | terulka |  Testíky
Vedete si ve světě módy opravdu brilantně a sokyně vám jen stěží dýchají na záda? Nebo máte sem tam problém zorientovat se na tomto nestálém poli? Zkuste si následující test, který vám celkem zábavnou formou napoví.
U každé otázky je vždy právě jedna správná odpověď. Teď už víte vše potřebné, tak tedy s chutí do toho!

1. Nejdůležitější módní pravidlo?
a) nosit, co právě frčí
b) nosit to, co se vám líbí a co vám sluší
c) nosit značkové oblečení

2. Kdo z následujících převzal obchod po svém bratrovi, který byl tragicky zavražděn?
a) Donatella Versace
b) Donna Karan
c) Muiccia Prada

3. Která města z následujících kombinací jsou známa jako módní metropole světa?
a) New York, Miami, Hong Kong, Cairo
b) Los Angeles, Toronto, Sydney, Paris
c) New York, Paris, Milan, London

4. Která z následujících možností oblečení rozhodně nebude v příštích pěti letech vysoce módní záležitostí?
a) tepláky a teplákové soupravy
b) polyesterový kalhotový kostým A
c) minisukně

5. Kdo vlastně určuje, co bude "in"?
a) módní návrháři
b) módní redaktoři
c) zákazníci
d) všechny z uvedených možností

6. Návrháři představují své nové kolekce pro následující sezónu během:
a) Couture Week
b) Show Week
c) Fashion Week

7. Která z následujících možností vám šmrnc nedodá?
a) kupovat levné oblečení z obchodů (např. Target)
b) chlubit se módními značkami
c) kupovat starší a nošené věci
Správné odpovědi: 1b), 2a), 3c), 4b), 5d), 6c), 7b).
Oznámkujte se jako ve škole - za 1 maximálně jedna špatná odpověď, za 2 maximálně dvě odpovědi špatně atd. Tak jaká známka vám vyšla v módním oboru?

Styl & KABO únor 2008

28. prosince 2007 v 14:27 | terulka |  Aktuality

The Little Black Book of Style

27. prosince 2007 v 12:42 | terulka |  Literatura
Tuto knihu napsala módní ředitelka americké ELLE, Nina Garcia. Dozvíte se v ní mimo jiné, které filmy nejvíce ovlivnily dějiny módy nebo které hudební hvězdy mají nejlepší styl a jak si ho osvojit. V závěru knížky najdete také několik rozhovorů se známými modními návrháři o vkusu, módě a stylu. Pokud se tedy chcete na toto téma dočíst víc, můžete si ji objednat za 18 dolarů na www.amazon.com.

Staňte se módní ikonou

27. prosince 2007 v 12:36 | terulka |  Zajímavosti
Každá žena může mít dokonalý styl, říká Nina Garcia, módní ředitelka americké ELLE. Nevěříte, že je to tak jednoduché? Stačí dodržet několik rad, které nám módní guru Ninaprozradila.
V redakci americké ELLE jsem strávila deset let, z toho sedm jsem byla módní ředitelkou. Za tu dobu jsem viděla tisíce přehlídek, pozorovala trend, které zazářily a zase zhasly, viděla návrháře při vzestupu a při pádu. Byla jsem neustále obklopena módou a naučila se, že existuje deset základních zásad, jimiž se všichni ti módní a úžasní lidé řídí. Prozradím vám je, protože věřím, že opravdová módní ikona porušuje pravidla a ignoruje trendy, ale těch deset pravd má v malíčku.
1. Naučte se vybírat
Neustále pátrám po modelech, které bych mohla dát do časopisu. Jezdím na přehlídky do New Yorku, Paříže, Milána a Londýna a prohlížím tisíce šatů i doplňků ve snaze najít ty opravdu zajímavé. Zároveň vyřazuji ty, které nejsou úplně úžasné. Udělejte to samé se svým šatníkem. Naučte se vybírat. Mnohem snáz totiž získáte inspiraci, budete-li se dívat na pět zajímavých kousků, než když jich bude dvacet pět, ovšem z toho dvacet nudných. Vyberte si jen ty klíčové a ostatních se bez milosti zbavte. Nevypadají-li dobře, vhoďte je. Váš šatník pravděpodobně praská ve švech, ale kolik věcí opravdu nosíte? V kolika z nich se cítíte skutečně dobře? Kolikrát už jste v životě řekla "Nemám co na sebe"? Protřiďte své skříně, udělejte si pořádek i ve svých nakupovacích zvycích, a věřte mi, že mít styl pak pro vás bude hračka.
2. Investujte do základů
Ve vašem šatníku by nemělo chybět deset základních kusů, které se hodí téměř ke všemu a nikdy nevyjdou z módy. Jsou spolehlivé i osvědčené a přesahují čas, místa i trendy. Můžete je nosit ve dne i na večer, v jakémkoli ročním období, a klidně si je můžete vzít i za pět let. Budou vypadat skvěle v New Yorku, ale i v Londýně, Tokiu nebo Sydney. Co mezi ně patří?
  • malé černé
  • klasická pánská bílá košile
  • kašmírový svetr
  • trenčkot
  • džíny
  • klasické pánské hodinky
  • diamanty
  • balerínky
  • černé lodičky
  • úžasná kabelka
3. Věřte v moc doplňků
Přiberete pět kilo a vaše oblíbená minisukně a obepnuté džíny vás okamžitě zradí. Ale vaše doplňky - boty, šátky, náhrdelníky, kabelky - s vámi zůstanou v dobrém i ve zlém. Vždycky se s nimi budete cítit lépe, navíc obmění váš šatník, aniž byste musela utratit moc peněz. A celému světu oznámí, jak jste úžasná, vtipná, elegantní a sofistikovaná. Co víc byste od přátel těla? Elegantní dámy vědí, jak kouzlit s doplňky: Jackie Onassis a její sluneční brýle, Audrey Hepburn a její šátek, Elizabeth Taylor a její diamanty.
Nemusíte mít extravagantní šaty, pokud přizvete na pomoc své doplňky. Klíčem k jejich výběru je přitom vaše osobitost a vkus. Noste takové věci, které pro vás něco znamenají - křížek po babičce nebo náhrdelník, co jste si přivezla z Mexika. Jen se snažte nepřekračovat rozumnou hranici, abyste si zachovala vkus. Pokud na sobě budete mít výrazný náhrdelník i náušnice, jednu z těchto věcí sundejte.
4. Kombinujte
Všechno, co se zprvu zdá jako úplně nemožná kombinace, nakonec vypadá báječně. Jemné s drsným. Neformální s elegantním. Věřte mi, funguje to. Budete vypadat jinak a zajímavě, a to je právě hlavním znakem každé stylové ženy.
Kombinovat znamená udělat z očekávaného nečekané, a tím pádem neopakovatelné. Nikdy jsem nebyla fanouškem velkých staromódních diamantových náramků. Ale na jedné večeři jsem se setkala s neskutečně elegantní dámou, která na sobě právě takový náramek měla. Zkombinovala ho s thajskými korálky a několika dalšími věcmi, které si nikdy nesundává. Udělala z něj součást sebe samé a já jsem poprvé v životě zatoužila po staromódním diamantovém náramku (nebo jsem možná jen byla naprosto uchvácená tou dokonalostí míchání stylů). Nikdy jsem si takový náramek nepořídila, ale na tento obraz dokonalé nedokonalosti jsem dodnes nezapomněla. Styl znamená klást vedle sebe neobvyklé, a dosáhnout perfektní kombinace vyžaduje trochu času a několik pokusů. V6dycky to ale musí působit nenuceně a samozřejmě.
5. Respektujte důležitost bot
Žena nemá nikdy dost bot na podpatku. Bude-li vám někdo tvrdit něco jiného, usmějte se na něj a vznešeně odkráčejte. Vysoké podpatky umějí neuvěřitelné věci - zlepší vám náladu, držení těla i postoj, z nudného modelu dokážou udělat pohádkový, navíc nohy v nich vždy vypadají delší. Kolik dalších věcí na světe má takovou moc? To je důvod, proč boty tolik respektuji a dokonce si často jako první obleču právě je a nechám se jimi inspirovat při oblékání.
Vím, že jsem řekla, že když jde o módu, neexistují žádná striktní pravidla, ale teď se bavíme o botách. To je úplně jiná hra, a proto vám musím prozradit, jak na ně:
1. Investujte do opravdu dobrého páru bot, ať stojí třeba celou vaši výplatu
I když to bude jen jeden pár. Na světě existuje jen několik návrhářů, kteří dělají dobré boty. Jména, která se často opakují - Manolo Blahnik, Jimmy Choo, Christian Louboutin -, si svoji reputaci zasluhují.
2. Noste svoji velikost
Při výprodejích známých designérů často potkávám kolegyně, jež si kupují boty, které jim nesednou, jen proto, že v jiné velikosti je nemají. Možná si toho nikdo nevšimne, své nohy ale neobelžete.
3. Jděte na pedikúru
Ošoupaná lak, popraskané paty a podobně - to vše je nepřijatelné.
4. Nemiřte příliš vysoko
Jsem fanouškem vysokých podpatků, ale existuje i model známý jako "až moc vysoké" (nad deset centimetrů). Na tak vysokých podpatích nebudete schopná pořádně chodit, změní se vám celé držení těla a vůbec budete vypadat komicky.
5. Sledujte proporce
Jen málokdo si může obléknout minisukni a obout vysoké podpatky, a nevypadat přitom jako prostitutka.
6. Nebuďte obětí módy
Pokaždé, když vidím nějakou ženu s kabelkou, se kterou jsou zrovna vyfocené všechny celebrity bulvárním tisku, nezávidím jí. Je mi jí líto, chudinky. Prostě jen vyhodila spoustu peněz za to, aby vypadala jako někdo jiný. "Kabelka sezony" je něco, co nikdy nepochopím. Neoživí šatník ani nevypovídá o stylu. Kabelka přitom nabízí příležitost užít si trochu legrace. Pořiďte si červenou nebo třeba lakovanou, jakoukoli, která bude vypovídat o vašem stylu a která z vás neudělá jednu z davu.
Další způsob, jak poznat oběť módy, je spočítat, kolik na sobě má designérských kousků. Obyčejně vám pomůže tím, že značky vystavuje na viditelném místě.
Třetí způsob je všimnout si, kolik jejích kousků oblečení je inspirováno letošními trendy. Jeden trendy kousek (módní náhrdelník) - roztomilé. Dva trendy kousky (náhrdelník a nejnovější střih sukně) - taky celkem roztomilé. Tři trendy kousky (náhrdelník, sukně a poslední model platforem) - to už jsme na nebezpečné půdě. Čtyři trendy kousky (náhrdelník, sukně, platformy a nařasený top, bez kterého nemůže žít) - a oběť je dokonalá.
7. Nepočítejte peníze
Móda je drahá. Styl ne. Spousta velmi stylových holek, které znám, rozhodně nepatří k těm nejbohatším, a často je to dokonce tak, že ty, co mají míň peněz, víc rozumějí stylu. Možná je to proto, že jsou nuceny si vybírat, a ne jen slepě následovat trendy. Možná je to proto, že si musí víc rozmýšlet, co si koupí, a zdokonalují tak umění kombinovat drahé kusy s těmi levnějšími. Nebo možná proto, že vědí, kde utrácet, a kde naopak ušetřit.
8. Nakupujte s vášní
Kupujte to, co je opravdu fantastické. Kabát s leopardím vzorem, dechberoucí šaty, dekadentní šperky. Utraťte svoje peníze za jedinečné kusy. Poznáte je na první pohled. Okamžitě se do nich zamilujete. Mohou stát celé jmění, ale stojí za to. Vy víte, že v nich vypadáte skvěle, a vidí to i všichni okolo. Úžasné kousky, které vás zaručeně nadchnou, jsou:
1. Obrovský nápadný prsten
Výborný námět ke konverzaci. Také se s ním dobře hraje, když se někde trochu nudíte.
2. Dechberoucí večerní šaty
Šaty ručně pošité korálky, originální model z roku 1940, šaty, co vám perfektně sedí… Může vám trvat roky, než najdete ty pravé, ale když se vám to povede, kupte si je.
3. Boty, co každého odzbrojí
Jděte do stříbrných nebo zlatých řemínkových sandálků na vysokém podpatku.
9. Najděte si dobrého krejčího
Dobrý krejčí je jako dobrý pár bot - je k nezaplacení a umí zařídit, že vypadáte o pět kilo lehčí. Najděte si ho a staňte se přáteli. Ptejte se ho na rodinu, chvalte mu jeho práci, dávejte mu vysoké spropitné. Dobrý krejčí je totiž jedním z nejdůležitějších lidí ve vašem životě. Možná to zní trochu přehnaně, ale znám ženu, která přesvědčila svou švadlenu, aby se nastěhovala k ní do domu. Je to má matka. Tehdy mi přišla šílená, dnes už ji ale chápu. Se švadlenou nepracovaly jen na tom, aby matce šaty perfektně padly, ale měnily celý jejich design - přidávaly rukávy, odstraňovaly volány - takže pak přesně odpovídaly jejímu stylu. Teď už dokážu ocenit, jak jsou dobrý krejčí nebo švadlena nezbytní.
Před tím, než navštívíte krejčího, prostudujte si několik kousků od návrhářů (klidně jen ve zkušební kabince). Prohlédněte si střihy i způsob šití, věnujte pozornost tomu, jakým fíglem dosáhnou, že vypadáte vyšší, štíhlejší a dokonalejší. Až přijdete ke krejčímu, budete přesně vědět, co po něm chtít.
10. Dokonalost v nedokonalosti
Říkám tomu "faktor Kate Moss". Nikdy nevypadá, ž by se moc snažila. Vlasy má rozcuchané, sukni zmačkanou, doplňky jí neladí, a přesto vypadá úžasně.
Je hrozné vidět holky, které jsou pořád dokonalé, jako by se chystaly na focení. Dávám přednost těm, jejichž outfit není vždycky perfektně sehraná, a tím trochu porušují pravidla. Když vidím ženu, která tuto taktiku ovládla, usměju se v tichém obdivu. Ví, jak si užívat i jak se odvázat, nikdy není příliš perfektní. Tahle žena ví, co je styl.
Malé černé Mango by Milla Jovovich 1899,-Kč
Bílá košile Promod 19.90€
Kašmírový svetr Promod 29.90€
Džíny Promod 49.90€
Pánské hodinky Esprit 3.290,-Kč
Diamantové náušnice Tiffany 4.275Ł
Diamantový prsten Tiffany 325Ł
Balerínky Esprit 29.95Ł
Černé lodičky Esprit 29.95Ł
Kabelka Esprit 54.95Ł
Zdroj: ELLE Leden 2008
Zdroj fotek: www.google.com

Dior: 60 Years of Style:

26. prosince 2007 v 18:14 | terulka |  Literatura
Od založení značky Christian Dior uběhlo už šedesát let a tečkou za oslavami, jež probíhaly po celý rok 2007, je i vydání knihy Dior: 60 Years of Style: From Christian Dior to John Galliano. Za 144 eur ji pořídíte na www.amazon.de.

Naděje evropské módy

26. prosince 2007 v 18:08 | terulka |  Aktuality
Letos na jaře vyhrála Švédka Sandra Backlund Festival módy ve francouzském Hyéres, který se zaměřuje na vyhledávání talentů v oblasti módního návrhářství. Teď představila novou kolekci In No Time, která předčila očekávání módních odborníků i novinářů. Sandra ji totiž celou vyrobila ručně z netradičních materiálů, jakou jsou například kolíčky na prádlo.
Zdroj: ELLE Leden 2008
Zdroj fotek: www.sandrabacklund.com

Šťastné a veselé!

24. prosince 2007 v 12:00 | terulka |  Hlavní strana
O Vánocích myslíme na ty, na kterých nám opravdu záleží. Jsou jako bílé vločky, snášející se na naši rozehřátou dlaň. I kdyby se nám nepovedlo všechny tyto vločky pochytat a pošeptat jim tiché vánoční přání na dlani, stále můžeme svá přání pošeptat do zimního vánku a ten je roznese do všech koutů k našim blízkým. Posílám jedno malé přání i k Vám... Veselé Vánoce ;)

Najděte svůj vlastní styl

20. prosince 2007 v 16:29 | terulka |  Literatura
O Francouzkách se právem říká, že jsou nejlépe oblékanými ženami světa. Kdo by tudíž mohl ženám v oblékání lépe poradit než Francouzka a navíc módní návrhářka?
Stojíte ráno před zrcadlem a na rty se vám krade věta: "Nemám co na sebe." Také tuto situaci důvěrně znáte? Pak je kniha Chantal Thomassové právě pro vás. Poradí, jak si vybudovat základní šatník, jak si vybrat styl oblékání vhodný právě pro vás, naučí vás zvolit si nejlepší doplňky, doporučí, co si obléknout při zvláštních příležitostech, ukáže, jak zakrýt případné nedostatky, a naopak jak zdůraznit to, co je na vás krásné.
Knihu můžete koupit např. na www.patro.cz/p/objects/1074750444.html za 77,-Kč.

Ryzí styl

20. prosince 2007 v 16:17 | terulka |  Literatura
Od malých černých po bílou košili, deset stálic dámského šatníku. S kvalitním oblékáním je to jako s líbáním. Je velmi příjemné, jen je třeba nabrat pár zkušeností, než to začne být zajímavé. A s přirozeně elegantním oblečením je to jako s inteligentní a charismatickou osobností: s přibývajícími léty nabývá kvalit. Coco Chanel se domnívala, že: ?móda stárne, jen styl zůstává stále stejný?. A vytříbený vkus je buď součástí vaší genetické výbavy, nebo se dá naučit; koupit ho však nelze.

Dějiny odívání - Doba turnýry a secese

20. prosince 2007 v 12:50 | terulka |  Literatura
Další svazek edice představuje v první kapitole poslední z historizujících období 19. století. Druhá kapitola je věnována epoše secese, kdy dobové slohové tendence dávají i oděvu nový vyhraněný ráz. Závěrečná kapitola sleduje vývoj a proměny oděvní kultury, kterou jednak ovlivnila první světová válka a která výrazně zaznamenala start k novému postavení ženy a jejího životního stylu.
Knihu můžete koupit např. na www.encyklopedie.spokojenazena.cz/doba-turnyry-a-secese za 359,-Kč.

Móda a reklama

20. prosince 2007 v 12:43 | terulka |  Literatura
Ačkoliv se počátek módní fotografie datuje do konce devatenáctého století, nelze o skutečné fotografii hovořit dříve než okolo roku 1920, kdy časopisy jako Vogue a Vanity Fair překonaly stadium jednoduché grafické ilustrace a začaly najímat fotografy pro portréty a módní fotografie na své tehdy černobílé a ne příliš kvalitní stránky. Zajímavé při pohledu na zažloutlé stránky těchto časopisů je, že imperativem komerční kvality obrázku zůstává krása a elegance - ačkoliv se estetika časem mění. Móda a reklama představují kroniku doby, ve které vznikaly.

Škola kreslení módních návrhů

20. prosince 2007 v 12:38 | terulka |  Literatura
Tato Škola kreslení módních návrhů vás bezpečně provede všemi záludnostmi módní ilustrace a otevře vám nové možnosti , jak zachytit podstatu modelového návrhu, vířivý pohyb látky i zářivě sytou barvu. Kurz je členěn do dvaceti čtyř výukových lekcí a zabývá se každým aspektem módní ilustrace, počínaje hledáním inspirace pro fantastické návrhy, až po techniky a prostředky, které vašim nápadům dodají ten správný neodolatelný lesk.

Současní módní návrháři

20. prosince 2007 v 12:33 | terulka |  Literatura
Nový svazek edice se týká oboru, který se každým rokem rozrůstá a nabývá na významu. Knihapředstavuje nejvýznamnější světové tvůrce módy, jako například Calvin Klein, Diesel, Karl Lagerfeld, Lacoste, Prada nebo Vivienne Westwood. Spotřebitelé ze zemí vzrůstajících ekonomik kupují módní zboží, aby tak vyjádřili svůj úspěch. Rozrostla se globální distribuce a značení, výroba se rychle mění, více společností čerpá své dodavatele z míst, kde jsou levnější pracovní síly.
Hodnota vyjádřená penězi a důvěryhodnost - to jsou dnes hlavní otázky, o nichž uvažují návrháři, zatímco zákazníci, kteří kupují módu, jsou lépe informováni než kdykoli předtím. Prodej módního zboží může vyvolat v budoucnu změnu spotřeby a výroby. To je jeden z největších úkolů, kterým móda čelí. Když se na propagátory nošení kožešin zaměřují ochránci práv zvířat, je to zajímavé především pro bulvární tisk. Máme více módních butiků, obchodních domů a maloobchodních prodejen než kdykoli předtím, více lidí vstupuje do módních institucí, které podporují průmysl na celém světě, a módě se věnuje více televizního času i zpravodajských informací, které touží po troše lesku . Neustále znovu a znovu definovaná móda zachycuje okamžik a odráží pár sezon - a tyto vizuální dojmy vytvářejí vzpomínku na ten den, ten měsíc, ten rok, živý důkaz, že jsme na zlomek vteřiny měli otevřené oči.

Co na sebe na Silvestra?

20. prosince 2007 v 12:27 | terulka |  Trendy
Chystáte se zazářit na party? Pak nenechte nic náhodě a oblečte si třpytivé, metalické nebo zlatavě lesklé minišaty.

Protože tento materiál je sám o sobě dost výrazný, nosí se jen jednoduché střihy, většinou na ramínka nebo s dlouhými rukávy. Jste-li ale hodně odvážná, můžete zkusit i model s odhalenými zády, jakým nedávno šokovala po přehlídce spodního prádla Victoria's Secret top modelka Heidi Klum (těsně po porodu svého třetího dítěte!).

Čemu se ovšem meze nekladou, jsou barvy. Žhavým hitem zůstává zlatá, nově se přidává i kovově stříbrná, modrá, fialová či pestrá kombinace těchto barev. Šaty bývají nejčastěji ušity z lesklého materiálu, třpytivé látky anebo posázeny kovovými plíšky.

Nejvíce v nich oslníte, pokud je doplníte vysokými podpatky a rozpuštěnou hřívou.
Ben de Lisi
Burberry
Dolce & Gabbana
Michael Kors
Ungaro
Versace
Zdroj textu a fotek: www.elle.cz

značka Emilio Pucci

16. prosince 2007 v 14:27 | terulka |  ●Zahraniční
Zakladatelem této italské značky je legendární návrhář Emilio Pucci. Současný šéf-designer značky Pucci, Brit Matthew Williamson, navazuje na bohatou historii a styl. V ředitelském křesle vystřídal Christiana Lacroixe v roce 2006. Celých šedesát let si značka Pucci zanechala svou osobitost a nezaměnitelný styl. Vytváří modely přinášející svobodu a možnost volného pohybu za předpokladu, že stálé zůstanete sexy. Inspiruje se středomořím a exotickými krajinami a používá šťavnaté jasné barvy, takže se budete i za pochmurného dne cítit plni radosti.
Matthew Williamson

Emilio Pucci

16. prosince 2007 v 14:08 | terulka |  ●Dřívější
Je až neuvěřitelné, jak ten čas letí. Letos je tomu už šedesát let co na molo vtrhnul se svými návrhy charismatický Ital s namodralou krví - Emilio Pucci. V samém srdci Florencie vybudoval v rodinném sídle módní dům a nádherné barokní sály a galerie využíval při přehlídkách svých nejnovějších modelů. Mladý Emilio odstartoval svou návrhářskou kariéru poněkud neromantickým způsobem. Když vyrazil v zimě roku 1947 lyžovat, potkal tehdejší fotografku Harper´s Bazaar, Tonni Frissel. Chtěla si vyfotit jeho kombinézu a když zjistila, že si ji navrhl sám, nabídla mu, že mu s propagací jeho tvorby trochu pomůže... Navrhl na tehdejší poměry šik oblečky na lyžování pro ženy a ona je vyfotila pro výše zmíněný časopis. Aneb jak se u nás v Čechách říká, přišel k tomu jak slepý k houslím. V 50. letech Pucci odstartoval s grafickými motivy, geometrickými vzory, které hýřily barvami a vysloužil si přezdívku "Prince of Prints". Na tehdejší dobu přišel s něčím novým, neotřelým a zábavným. Nevytvářel městskou uniformu, ale podtrhoval osobitý styl. Zkrátka se brzy stal miláčkem světových módních šílenců. Svůj talent využíval nejenom pro tvorbu originálního oblečení. Jeho podpis můžete najít jak na futuristických uniformách amerických Braniff International Airlines tak na luxusním porcelánovém nádobí značky Rosenthal. Málokdo ví, že právě Pucci je tvůrcem loga pro vesmírný projekt Apollo 15.

Chanel

15. prosince 2007 v 11:14 | terulka |  ●Zahraniční
Jednu z nejslavnějších módních značek vůbec, prezentuje zakladatelka a nejslavnější žena módníhosvěta Coco Chanel. Francouzská módní návrhářka zaujala své slavné místo v žebříčku francouzské módy, aniž by měla vystudovanou jakoukoliv odbornou školu, spíše naopak, měla školu života. Začínala se sortimentem klobouků, a poté se přes dámskou konfekci pro vysokou společnost dopracovala k revolučnímu zásahu do módy, a to uvedením na trh pověstných "malých černých šatů" a twinsety z jemné vlny. Coco se zasloužila o eleganci ženské módy i pověstným parfémem Chanel no5, sama o své módě řekla, že dala ženě možnost využít vlastních zbraní, za což považuje půvab a osobitost. Spolčenost Chanel v roce 1983 přijala do firmy jako hlavního návrháře neméně známého Karla Lagerfelda. Sláva Chanelu je proslulá ve všech zemích světa.

Pirelli 2008

11. prosince 2007 v 19:56 | terulka |  Aktuality
Klenoty ověšené čínské kurtizány v luxusním prádle v romantických tlumených barvách. Červené lampiony a starobylé lucerny i zahrady v mlžném oparu, z nichž sálá nostalgická atmosféra přímo podněcující fantazii. To všechno letos vzniklo pod taktovkou slavného britského módního návrháře Johna Galliana, kreativního ředitele francouzského módního domu Christian Dior.
Nový ročník exkluzivního kalendáře Pirelli je inspirován retro elegancí meziválečné Šanghaje a tamní Francouzskou čtvrtí, proslulou nevěstini a rušným pouličním životem. Kalendář má letos osobité kouzlo - právě i díky tomu, že je svéráznou a patřičně originální přehlídkou nejnovější tvorby Johna Galliana.
Šanghaj oděná v luxusu
Asijská inspirace, kterou Galliano u modelů pro letošní kalendář Pirelli dotáhl k dokonalosti, byla ostatně k vidění i na některých přehlídkách nedávno probíhajícího pařížského týdne módy ( http://fashion-design.blog.cz/0710/dior-haute-couture-spring-2007 ). Galliano kladl důraz na rafinované střihy a důmyslné detaily, jeho asijské "Pirelli" modely umně kombinují lascivnost a luxusní eleganci.
Vydání nového kalendáře Pirelli je každoročně netrpělivě očekávanou módní i uměleckou událostí. Prestižní kalendář, který se tiskne pouze v omezeném množství kusů a je světově neprodejný, zasílá firma Pirelli už více než čtyřicet let mezi své nejváženější klienty a významné osobnosti ze světa politiky, byznysu i umění. Svůj kalendář každoročně obdrží britská královna Alžběta II., americký prezident George Bush, španělský král Juan Carlos, ale také český prezident Václav Klaus.
Pirelli - synonymum slávy
Kalendář Pirelli není jen nedostižným cílem sběratelů a uznávaným uměleckým a módním fenoménem, ale také prestižní a patřičně lukrativní zakázkou pro přední světové fotografy, návrháře, vyhledávané topmodelky, ale i hudební a filmové hvězdy. V minulosti fotografovali krásky do kalendáře Pirelli uznávaní umělci jako Annie Leibovitzová, Mario Testino, Richard Avedon či Herb Ritts.
Před objektivem v posledních letech pózovaly například Sophia Lorenová, Jennifer Lopezová, Hilary Swanková, Naomi Wattsová, Penelope Cruzová, či topmodelky Gisele Bündchenová, Kate Mossová nebo Češka Karolína Kurková.
Mění se však i prostředí a celková atmosféra jednotlivých ročníků - například předloni se černobílé snímky kalendáře Pirelli nesly ve znamení retroelegance francouzské Riviéry šedesátých let.
Proslulý francouzský módní fotograf Patrick Demarchelier, který pro Pirelli nepracoval poprvé, se letos soustředil hlavně na asijské modelky a herečky.
Největším lákadlem aktuálního kalendáře Pirelli je zřejmě angažmá jedné z nejzářivějších čínských hvězd současnosti, herečky Magie Cheung. Rodačku z Hongkongu světově proslavily filmy Stvořeni pro lásku, komorní drama 2046 a především výpravná akční podívaná režiséra Čanga Imou Hrdina. Mezi modelky, které se letos v kalendáři Pirelli objevily, patří například Gemma Wardová, Catherine McNeilová, Doutzen Kroesová, Agyness Deynová či Coco Rocha.
Zdroj: Hospodářské noviny
Zdroj fotek: www.zpravy.idnes.cz