Listopad 2007

Tradiční čínské šaty

23. listopadu 2007 v 15:27 | terulka |  Zajímavosti
Víte, co to je čchi-pchao? Tento název vám možná nic neříká, ale když vám napovím, že jde o tradiční ženské čínské šaty, možná si mnozí z vás už jejich vzhled a tvar vybaví. V Číně tvořily hlavní módu zejména v Šanghaji, v současnosti ale téměř zanikly a krejčích, kteří je umějí ušít, je minimálně.
Dílnu dvaapadesátiletého Tchanga málokdo přehlédne. Nachází se totiž na hlavní třídě staréhoměstečka Sin-čchangu u Šanghaje a veliké okno i vyřezávané dveře má stále otevřené. Figuríny zahalené do pestrobarevných šatů, desítky druhů látek, šicí stroj na stolku přímo pod oknem. Světla sem sice dopadá málo, protože dřevěné patrové domky, které lemují asi tři metry širokou cestu, mají přesahující střechy a ty se na některých místech téměř dotýkají, on sám ale chce být všem okolojdoucím na očích.
"Jsem rodák ze Sin-čchangu, všichni mě tu znají a jsem zvyklý ukazovat svou práci, kterou dělám už od dvanácti let. A tento prostor mám navíc pronajatý", vysvětluje Tchang.Dodává, že o jeho budoucím povolání rozhodl už před čtyřiceti lety jeho otec. Protože krejčím byl už i jeho pradědeček, dědeček a také otec, bylo jasné, čím bude on. Rodinná tradice nemohla být přerušena. Všichni jeho předci, kteří byli krejčími se také specializovali na výrobu šatů čchi-pchao, kterým se říkalo také čche-o-ng sam.
Historie tohoto jednodílného úzkého oděvu s vysokým límcem a ve spodní části s rozparkem spadá do čtrnáctého patnáctého století. Popularitu pak získal na začátku vlády dynastie Čching v polovině sedmnáctého století. Od té doby se pochopitelně měnil, ať už šlo o používaný materiál či o to, jaké části těla zakrýval. Jeho moderní podoba ale vznikla právě v Šanghaji.
Oblíbeným se stal ve dvacátých letech minulého století, kdy zejména příslušnice šanghajské honoracenevyšly z domu téměř v ničem jiném. Ještě více pak čchi-pchao zpopularizovaly známé herečky, proto se ve třicátých letech stal standardním oblečením. Komunisté, kteří uchopili moc v roce 1949, o tuto módu i jednotlivé salony neměli zájem, přesto tradiční šaty přežily, a to i díky emigrantům. V roce 1960 v nich dokonce na titulní stránce magazínu Life pózovala hollywoodská hvězda čínského původu Nancy Kwan. Zájem o ně ale i tak stále klesal.
"Ano, třeba já jsem dnes v Sin-čchangu jediným krejčím, který tyto šaty umí šít, i proto se představitelé Šanghaje rozhodli chránit vše, co patří k historii města. vytvořili seznam kulturních památek a výroba čchi-pchao mezi nimi nesmí chybět."
K propagaci šatů opět pomáhají i současné čínské herečky, například Čchen-Šu a Čao Ja-č´, které se v tomto tradičním oděvu nechaly vyfotografovat.
Čchi-pchao tvoří dvě hlavní části, přední a zadní, které se pak sešijí dohromady podle toho, jak je daná žena vysoká, kolik měří přes prsa, ramena a samozřejmě přes boky. Důležitou součástí, ale také zdobným doplňkem jsou knoflíky, které má pan Tchang vystaveny v prosklené vitríně.
"Jmenují se podle vzhledu. Třeba tomuhle zlatému říkáme šnek, protože vypadá jako stočená ulita. Tamhleten fialový zase připomíná starý čínský hudební nástroj pípa, ten černočervený hned vedle květinu s pěti lístky, takže se tak i nazývají."
Sám si je ovšem nevyrábí, musí je kupovat, jeden za dva a půl juanu. A stejně tak i materiál na šaty. "Látku získávám ve městě Ťin-kua v sousední provincii Čen-ťiang. Právě tam nakupuji pravé hedvábí za 55 juanů za metr, tedy v přepočtu za 150 korun. A kromě hedvábí pochopitelně i další materiál."
A kolik by stálo ušití celých šatů? "Z pravého hedvábí 200 juanů, tedy 550 korun, a s příměsí umělých látek asi 180 juanů", říká. Obchody mu prý jdou dobře, zejména právě v tuto roční dobu. "Všichni si ke konci roku kupují nové oděvy, proto je zakázek mnohem víc, nestěžuji si. Čchi-pchao se nejčastěji nosí na jaře a na podzim, kdy není takové vedro ani zima."
Pan Tchang si průměrně vydělá dva tisíce juanů za měsíc, což je asi 5,5 tisíce korun. Z toho nájem ho stojí zhruba desetinu. Na živobytí mu to prý stačí, navíc má syna, takže v budoucnu předá krejčovskou dílnu opět jemu. Tradiční čínské šaty tak i díky němu snad nezaniknou.
Zdroj: 100+1 23/2007
Zdroj fotek: www.google.com

Victoria´s Secret fashion show 15.11.2007

22. listopadu 2007 v 12:45 | terulka |  Aktuality
V hollywoodském Kodak Theatre se 15. listopadu konala každoroční výroční přehlídka luxusní značky Victoria's Secret.
Dlouho dopředu očekávaná přehlídka se stala událostí ještě před svým konáním. Fotografové a novináři obklíčili modelky už na losangeleském letišti, kam je dopravila speciální letecká linka Virgin Airlines.
Pravda je, že když Selita Ebanksová, Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Heidi Klumová, Izabel Goulartová, Miranda Kerrová či Marisa Millerová ochotně pózovaly před letadlem, na jehož boku tkvěl obří nápis "přicházejí andělé", málokdo pochyboval, že má co do činění s polobožskými bytostmi.
"Andělé" značky Victoria's Secret, mezi něž patří mimochodem i Češky Karolína Kurková či Hana Soukupová, si následně sáhli na opravdové hvězdy; Hollywood Historic Trust totiž modelky vyznamenal cenou Award of Excellence a věnoval jim vlastní hvězdu na legendárním hollywoodském Chodníku slávy.
Samotná přehlídka byla výrazem extravagance a módní fantazie - modelky defilovaly na molu převlečené za ďáblice, anděly i sněhové vločky. A aby toho nebylo málo, vystoupily na přehlídce oživené Spice Girls (pochopitelně v prádle Victoria's Secret) a manžel Heidi Klumové Seal (ten na sobě prádlo Victoria's Secret neměl, alespoň ne viditelně), se kterým si jeho čtyřiatřicetiletá manželka nakonec i zazpívala.

Photoshoot Bar Refaeli

22. listopadu 2007 v 11:54 | terulka |  ●Ostatní fotografie
Zdroj fotek: www.dyxo.blog.cz

Soutež o nejlepší blog

17. listopadu 2007 v 19:20 | terulka |  Hlavní strana
Tak jsem svoje stránky přihlásila do soutěže o nej blog....spíš jen tak ze srandy, ale pokud budete chtít, můžete pro ně hlasovat na www.mishkwa.blog.cz/0711/sonb-listopad-hlasovani#komentar ;)

Románská móda

17. listopadu 2007 v 19:16 Historie odívání
Románská móda je dá se říci paralelou módy byzantské a částečně na ni navazuje. Románská móda jako taková vznikla v Evropě, jež byla tehdy zmítána nájezdy "barbarských" národů jako byly například Sasové, Gótové, či Vikingové. Byla to doba stěhování národů, označovaná také jako doba zmatků, které trvaly po několik staletí. Jednotný sloh, co se umění týče, v této době nevznikl.
Románská móda ovšem znamenala převrat v dějinách odívání vůbec, začal se totiž výrazně lišit oděv mužský od oděvu ženského. Muži začali nosit tuniku, která navazovala na tuniku antickou a k tomu začali nosit nový prvek, kterým byly kalhoty. Nový oděv, nesoucí jak prvky z doby stěhování národů, tak z Byzance a antických tradic. Tento oděv vznikl i díky politické situaci, jež nastala v tehdejší Evropě. Nejvýznamnější říší mezi tehdy nově vzniklými celky byla říše Francká, vedená Karlem Velikým (kolem roku 800 n.l.), později se stal i císařem Římským. Na troskách této císařské říše pak vyrostly státy středověké Evropy.
S koncem prvního tisíciletí přišel i nový, náročnější a zjemnělejší způsob života. Podle románských zemí jako jsou Francie a Itálie, se po přelomu prvního tisíciletí prosadil nový sloh - románský. Umění se dostalo do služeb církve, která ovládala středověkou společnost. Tato společnost byla výrazně třídně rozdělená a to se i silně projevilo v románském oděvu. Móda zatím zůstává v rukou šlechty a duchovenstva. Oděvy se vyráběly ze začátku podomácku (jak jsem se již zmínil ve článku o středověkém odívání prostých lidí), později v řemeslných dílnách, kde pracovaly nevolnice a koncem 11. století vznikly i první krejčovské cechy.
Hedvábná tunika sahající až na zem, s bohatě zdobenými lemy se stala základním mužským oděvem bohatých. Pod tunikou se nosili plátěné košile podobného střihu, ale o něco delší, tudíž vyčuhovala. K tomu nosili dlouhé kalhoty, připomínající punčochy. Oděv byl doplněn buď krátkým pláštěm, nebo pelerínou střiženou do zvonu, která se oblékala přes hlavu a používala se hlavně do deště a na cesty.
Ženský oděv měl mnoho vrstev, úplně zakrýval postavu (jako oděv byzantský), takto se oblékaly pouze ženy z vysoké společnosti, dodržovaly při tom přesné pořadí v oblékání jednotlivých částí tohoto mnohovrstvého oděvu. Intimu - římskou tuniku, připomínal spodní bílý košilový oděv určený jako spodní prádlo a měl těsné rukávy. Svrchní oděv je podobného střihu, jen rukávy jsou široké a lemy bohatě zdobené. Tyto lemy přináší další novinku do historie módy, a to že nebyly pouhou ozdobou a výrazným členěním oděvu, ale zpevňovaly i samotnou tkaninu a sloužily také jako spojení ve švech. I ženský oděv pak býval doplněn bohatě řaseným pláštěm.
O úpravách hlavy a odlišení žen na vdané a svobodné jsem se již také zmínil v článku o středověkémodívání prostých lidí. Vdané bohaté ženy nosily většinou závoje, které vyměnily za obyčejné plátěné šátky. Jemná plátěná rouška pak obepínala bradu a zakrývala hrdlo. Svobodné dívky vyšších vrstev nosily různé obroučky, čelenky a rozpuštěné dlouhé vlasy. Nosily také půvabně řasený závoj kolem hlavy, který stejně jako bohaté vdané ženy, začaly nosit místo prosté plátěné roušky.
Muži nosili převážně krátké vlasy. Účes navazoval na antickou tradici, odznakem vysokých světských a církevních hodnostářů byly vousy, jakožto znamení síly a moci. Obuv příliš rozmanitá nebyla, začínala se pomalu objevovat protažená špička. Boty byly kožené, šité podomácku, sahaly po kotníky, někdy do půlky lýtek.
V době románské zůstala móda uzavřená v užším kruhu vysoké společnosti (jak dokládá kronika Karla Velikého, podle které měli sedláci nařízeno nosit oděv nevýrazné barvy, aby je bylo možno na první pohled odlišit od urozených lidí). Mezi širší okruh lidí se móda jako taková dostává až se vznikem zámožného měšťanstva v době pozdně gotické, kdy také spustila značnou vlnu nevole. Ale o tom zas příště.

Fashion victim

16. listopadu 2007 v 19:27 Zajímavosti
Ráda si uděláte čas od času radost něčím zbytečným? Vlastně: proč ne? Co když se ale ono"čas od času" změní na každodenně a za nákupy dáváte víc peněz, než dovoluje vaše peněženka nebo platební karta. Jste nemocná? A existuje na tuhle nemoc lék?
Hysterickou nutkavost nakupovat víc, než člověk potřebuje, a utrácet víc, než vydělá, definoval jako nemoc už před 90 lety německý psycholog Emil Kraepelin. Frustrace z moderní konzumní společnosti a s ní spojená nakupovací mánie dostala i svůj název oniomanie.
Samotná chorobná závislost na nakupování se pyšní ještě jedním odborným termínem: shopalholismus. V současnosti jí trpí údajně až 8 % populace a vězte, už je na to i prášek! Jmenuje se citalopram a zatím je k dispozici celebritám shopalholičkám. Nálepku "shopalholička" nosí třeba Victoria Beckham či Jennifer Lopez. Manželka britské fotbalové hvězdy utrácí za své oblečení přibližně 47 milionů korun ročně a když se jí něco líbí, není pro ni problém koupit si to i v několika barvách. Podobně Jennifer Lopez: procházky po buticích slavných značek jsou takřka denní náplní. A dalo by se samozřejmě pokračovat.
Příliš drahý koníček
Ještě před pár lety vzbuzovaly řeči o "nakupovací nemoci" mnoho pobavených úsměvů, dnes jerealita podstatně smutnější. Už to není "jen" nemoc, je to závislost! Vzniká nejčastěji u lidí, kterým chybí životní naplnění nebo se cítí osamělí a nakupování v jejich případě funguje jako náhražka. Propadají mu lidé nezadaní s vyššími příjmy nebo ženy v domácnosti. "Stejnou závislostí však mohou být zasaženi i ti, které postihlo nečekané zbohatnutí. Jev známý třeba u výherců nejrůznějších peněžních loterií. Těžké to však mají i lidé, kteří byli dlouho drženi velice zkrátka jako děti v původní rodině, jako dospělí pak v partnerském vztahu. Do hry může totiž vstupovat nejen absence dovedností týkajících se hospodaření vůbec, ale i snaha konečně si užít. V partnerském vztahu může být takové nutkavé nakupování i formou protestu. Sám pamatuji klientku, která si kdykoli ji její muž něčím ublížil, pořídila nový klobouk. Proč právě klobouk? Přece proto, že on je bytostně nesnášel!" vzpomíná psycholog Petr Šmolka.
Jak jste na tom?
Odmalička víte, že utrácet byste neměla. Alespoň ne víc, než dovoluje vaše výplatní páska. Odměňovat se za úspěchy, problémy nebo překonané náročné období ale není nic špatného a neměla byste si radost kazit výčitkami - pokud se v utrácení dokážete udržet v mezích vašich finančních možností! Kdy se z nakupování a odměňování stává problém? Když se pro vás stane nutkavou potřebou, kterou musíte denně uspokojovat. Jak se to projevuje? Najednou budete muset pořád něco kupovat, aniž byste vlastně věděla proč. Potíž je v tom, že si od určitého momentu vlastně ani neuvědomíte, že kvůli nákupům máte problém. "Obávám se, že podstatně dříve než vy to pozná vaše okolí. Tak se s ním raději příliš nepřete!" varuje psycholog Petr Šmolka. "Pravá závislost se nejlépe pozná podle doprovodných emocí. Možnostnakupovat je spojena téměř s tělesnou slastí a příjemným vzrušením. Když tuto možnost nemáte, pak trpíte doslova jak zvířata," dodává.
Copak nemáš co na sebe?
Skutečným důvodem nakupování u shopalholiků není to, že nemají co na sebe, ale to, že běháním po obchodem a utrácením řeší své psychické obtíže. Kupují všechno: nejen oblečení, ale i nábytek, doplňky do bytu, knižní a hudební novinky. Nad tím, že si stoprvní sukni dost možná nikdy nevezmou na sebe nebo že se jim miliontá pátá kniha už ani nevejde do bytu, nepřemýšlejí. Ruku v ruce s ruinováním svojí peněženky ruinují i vlastní psychiku. Právě v tuhle chvíli by mělo zareagovat jejich nejbližší okolí a takzvaně jim "nastavit zrcadlo". Více než partner možná pomůže rodina, sourozenci nebo přátelé. Proč stojí partnerství v tomto případě až na druhé koleji? Právě frustrace z něj je totiž nejčastější příčinou nakupovacích orgií a tímto směrem cesta ven nevede. Vzpomínáte přece na paní s kloubouky z úvodu textu!? Selže-li pomoc rodiny, je nutné spěchat do ordinace psychologa nebo psychiatra.

Stella McCartney

16. listopadu 2007 v 15:33 ●Současní
Stella Nina McCartney se narodila 13. září 1971 v Londýně jako dcera známého člena ještěznámější skupiny The Beatles, Paula McCartneyho a jeho manželky Lindy. O Stelle je známo, že je velkou zastánkyní vegetariánství a vehementně ho podporuje.
Například pro kolekci modelů pro oděvní společnost Adidas navrhla trička s nápisy "vhodné pro sportující vegetariány" na rukávu. Samozřejmě zároveň odmítá testování výrobků na zvířatech a zásadně na modely nepoužívá kůži a kožešiny a protestuje proti známým světovým celebritám, které tyto materiály rády nosí.

Jako malé děvčátko cestovala se svými známými rodiči po světě spolu s jejich kapelou Wings a jejími sourozenci, sestrami Heather, Mary a bratrem Jamesem. Název skupiny Wings vznikl spolu se Stelliným narozením. Její porod byl značně komplikovaný a málem při něm ona i její matka zemřely. Tehdy čekal otec Paul v čekárně a usilovně se modlil, aby se Stella narodila na andělských křídlech (wings = křídla). Naštěstí všechno dobře dopadlo a jejich kapela koncertovala téměř deset let.

Rodiče se snažili ji i její sourozence vychovávat co nejnormálněji to šlo, takže Stellu zapsali do státníškoly ve východním Sussexu. Bohužel tam vzhledem ke svému původu byla častou obětí šikany.

Její nadání pro design se u ní projevilo ve dvanácti letech, kdy si vytvořila svou první bundu. Za tři roky už asistovala Christianu Lacroixovi, když spolupracovala na jeho první kolekci a brousila si tak své umění.
Stella McCartney vystudovala v raných devadesátých letech módní design na St Martins College of Art & Design. Její absolventská módní přehlídka na okolní svět opravdu silně zapůsobila. Ústřední píseň Stella May Day nevytvořil nikdo jiný, než její otec, a modely předváděly takové modelky, jako byla Naomi Campbell, Yasmin Le Bon a Kate Moss. Tato kolekce se dostala na titulní strany všech módních časopisů a byla prodána do butiku v Tokiu.

Za dva roky, v roce 1997, už pracovala pro značku Chloé ve šlépějích Karla Lagerfelda. V roce2001 odešla pracovat pro firmu Gucci, která otevřela své butiky v New Yorku (2002), v Los Angeles (2003), kdy Stella zároveň uvedla na trh i svůj parfém, a v Mayfair (2004).
V roce 2004 dokonce navrhovala kostýmy pro Madonnu a její Re-Invention Tour, pro letní turné Annie Lennnox a pro Judea Law a Gwyneth Paltrow ve filmu Svět Zítřka. Ve stejném roce pracovala i pro Adidas. Kolekce dostala název "Adidas by Stella McCartney" a měla obrovský úspěch. Můžeme se jen těšit, jakým dalším krásným oblečením nás bude Stella McCartney nadále inspirovat.

Valentino Garavani

16. listopadu 2007 v 15:06 ●Současní
Valentinovo logo "V" je známé po celém světě. Jeho značka se stala symbolem ryzí ženskosti a elegance. Valentina znají a milují ženy po celém světě od Elizabeth Taylorové po Gwyneth Paltrowovou, Jennifer Anistonovou nebo Nicole Kidmanovou.
Valentino Garavani se narodil v Itálii v roce 1932. Pro svět módy byl zřejmě osudem předurčen. Už v dětství odmítal Valentino, miláček celé rodiny, nosit kupovanou obuv. Oblečení a boty se mu musely šít na objednávku. Trávil hodiny nad módními žurnály nebo módu sám rád kreslil. V 17 letech se přestěhoval z Milána do Paříže, kde navštěvoval prestižní školu Chambre Syndicate de la Haute Couture (Francouzské asociace vysoké módy). První vítězství přišlo, když se zúčastnil konkurzu International Wool Secretariat pro mladé designery, po něm dostal Valentino nabídku pracovat ve slavném Domě Jean Desses s Guy Larochem.
Brzy poté se Guy Laroche rozhodl otevřít vlastní salón a nabídl Valentinovi spolupráci. Dva roky práce s Larochem byly pro Garavaniho velkou školou. Zlepšoval kreslení svých návrhů, střhů, modelování a také se naučil základy módního byznysu. V 60. letech se opět vrátil do své rodné země, kde v Římě založil vlastní ateliér.
Popularita už po první přehlídce
Přehlídka první kolekce Valentino se konala v roce 1959 v Římě. Talentovaný, ale málo známý návrhář představil veřejnosti na 120 svých prací. Přesto hned po přehlídce začal být salón Valentino v Říme velmi populární.
Zlomovým momentem se stala návštěva Elizabeth Taylorové. Vybrala si u Valentina nejen šaty na slavnostní premiéru nového filmu, ale sedm dalších modelů, což předznamenalo jejich dlouhodobé přátelství. Herečka pak patřila k jeho stálým zákazníkům a stala se také kmotrou pro Valentina velmi důležitého projektu - asociace L. I. F. E. založené v roce 1990 na podporu dětí nemocných AIDS.
V 60. letech našel Valentino v Římě také přítele a partnera v podnikání. Byl to Giancarlo Giammetti, mladý student architektury. Opustil kvůli módě školu a nabídl své schopnosti domu Valentino, kde jako manažer pracuje dodnes.
Od počátku 60. let mu tleská svět
Skutečným vstupem na mezinárodní módní scénu se pro Valentina stala módní přehlídka v Palazzo Pitti ve Florencii. Nejenže na sebe upoutal zájem módních odborníků, ale především odstartoval obrovský zájem ze strany zákazníků. Tisk tenkrát o něm psal jako o nové hvězdě světové módy. Jeho modely se brzy staly vyhlášenými nejen mezi místní smetánkou, ale i mezi hollywoodskými celebritami.
Valentino je znám svou láskou k červené barvě, kterou preferuje od počátků své tvorby, i když samozřejmě měl rád i jiné barvy. V roce 1968 ho např. po triumfu kolekce věnované Jacqueline Kennedyové návrháři pojmenovali "básníkem bílé barvy". Klenotem zmíněné kolekce byly malé krajkové šaty ušité Jacqueline na svatbu s řeckým miliardářem Aristotelem Onassisem.
V roce 1980 zřídil Valentino své provozní pobočky v USA a Japonsku a krátce na to následovalo otevření sítě boutiků v obou těchto zemí a další expanze.
Obsáhnout celý Valentinův tvůrčí i podnikatelský životopis je námětem na rozsáhlou knihu. Konec konců už v roce 1982 vydal Franco Maria Ricci Valentinovu první uměleckou biografii. V témže roce se Valentino definitivně prosadil do světa klasického umění, když se prostory Metropolitního muzea v New Yorku Valentinovou přehlídkou poprvé otevřely světu módy.
Význačnou kulturní událostí se stalo otevření "Akademie Valentino" v roce 1989. Toto kulturní centrum se nachází poblíž hlavního římského ateliéru Valentina a pořádají se v něm prestižní umělecké výstavy.
V roce 1992, kdy se konaly celosvětové oslavy 500. výročí objevení Ameriky, se oficiální součástí programu stala mimo jiné i velkolepá výstava "Valentino: 30 magických let". Touto retrospektivní expozicí, která dokumentovala vývoj Valentinova módního stylu a byla působivou freskou historie a podnikatelského potenciálu italské módy, původně Valentino o rok dříve v Římě oslavil 30. výročí svého působení ve světě módy. Výstava měla takový ohlas, že tvůrce dostal pozvání i do New Yorku. Během necelých 14 dní zde pak tuto expozici shlédlo přes 70 tisíc návštěvníků.
Valentino a svět vůní
Přes čtyři desítky let je Valentino synonymem pro špičku haute couture. V jeho světě je žena povýšena na bohyni - éterickou bytost disponující nadpozemskou krásou a svůdnosti. Je tedy pochopitelné, že Valentino nezůstal jen u šatů, ale stal se stejně úspěšným tvůrcem ve světě vůní.
Svůj první parfém uvedl Valenino již v roce 1978. Akci tehdy doprovázela výpravná show v pařížském divadle na Champs Elisées, v jejímž rámci vystoupil i Michail Baryšnikov v Čajkovského Pikové dámě.
Po Very Valentino pro ženy a pro muže nyní přichází Valentino "V" - jedna z nejstylovějších vůní současnosti. "V" je vůní nadčasovou, jiskřivý koktejl dřevitých, květinových a orientálních tónů skvělé souzní s Valentinovým pojetím módy, dopřávajícím ženě zavřít oči a snít.
Úspěch provází kolekce Valentina Garavaniho řadu let. Mnohokrát mu svět tleskal vestoje, mnohé slavné ženy se staly jeho věrnými přítelkyněmi na celý život. Jeho modely zdobí nejen současné ženy, ale jsou i drahými exponáty muzeí.

www.elle.cz

15. listopadu 2007 v 12:53 | terulka |  Odkazy
Stránky nejprodávanějšího módního časopisu na světě.


Zimní pokrývka

15. listopadu 2007 v 11:31 Trendy
Nezáleží jen na tom, co máte v hlavě, ale také, co máte na ní. Alespoň podle návrhářů, kteří letos vyslali na podzimní a zimní přehlídková mola modelky zakuklené do nejrůznějších čepic a klobouků. Nosí se téměř vše - od elegantních kloboučků ve stylu 20. let přes huňaté beranice až po klasické pletené kulichy.
Dior
DKNY
Hermés
Anna Sui
Anna Sui
Louis Vuitton
Zdroj: www.elle.cz
Zdroj fotek: www.style.com

Zajímavosti ze života Christiana Diora

9. listopadu 2007 v 20:44 Zajímavosti
  • Byl pověrčivý, pořád u sebe nosil několik talismanů.
  • Často žádal o radu kartářku.
  • Přednášel estetiku módy na pařížské Sorbonně.
  • Kromě dvou posledních let byl výhradní autor všech kolekcí.
  • Nespokojil se jen s róbami, navrhoval boty, šperky, zabýval se designem a pronikl do světa vůní.
  • Rok před smrtí uvedl na trh druhý dámský parfém Diorissimo.
Zdroj: Květy 10/2007
Zdroj fotky: www.google.com

Ať žije rtěnka!

9. listopadu 2007 v 15:32 Trendy
Pokračování bývá většinou horší než originál. U rtěnek to však neplatí. Kdysi bývali voskovité a hutné. Teď jsou hebké, příjemné - a proklatě sexy.
Vzpomínáte, jak jste v dětství sledovala mámu, když si před zrcadlem nanášela rtěnku? Teď můžete být jako ona. Po dlouhé době, kdy hrála rtěnka druhé housle vedle lesku, můžeme s jistotou říct: je zpátky! A to je dobře, vždyť žena a rtěnka k sobě patřily odnepaměti: její dlouhá historie začíná Kleopatrou a pokračuje přes Marilyn Monroe či Coco Chanel až ke Gwen Stefani...
Pokud je u vás na prvním místě stále lesk a k rtěnce přistupujete s nedůvěrou, můžeme vás ujistit, že není důvod se jí obávat. Nová generace rtěnek je totiž jemnější, hladší a příjemnější než kdykoli předtím. Dokonce i barvy jsou kvalitnější a díky novým pigmentům krásně září a na rtech vydrží mnohem déle. Proto rtěnku určitě vyzkoušejte. Odstíny tohoto podzimu jsou rubínově červená, čistě růžová a sytě růžová se zlatavými odlesky. Jsou sice intenzivní, ale lichotí téměř každé ženě.
Jak na to?
Jestliže jste nikdy rudou rtěnku nenosila, zkuste si nejprve rty namalovat doma "nanečisto", i když se na žádnou party nechystáte. Jedině tak si na ni zvyknete a nebudete z ní nervózní. Zároveň si takvyzkoušíte, jak dlouho vydrží, zda se rozpíjí nebo jestli se vám neotiskne na zuby. Proti rozpíjení pomůže, nanesete-li kolem rtů korektor, proti červeným zubům se můžete bránit tak, že přebytečnou vrstvu rtěnky otisknete do papírového ubrousku.
Samozřejmostí by měla být především pleť bez jediného pupínku či skvrnky. Jestliže to totiž nezamaskujete korektorem, rudá rtěnka na ně ještě více upozorní. Ostatní líčení pak pojměte skromně. Oči stačí namalovat řasenkou (chcete-li i stíny, tak jen v neutrálních světlejších odstínech). Na tváře pak jemně vťukněte tvářenku. Aplikujte ji opravdu jen na jablíčka, nikoli až k lícním kostem. Působí to daleko přirozeněji. Tip: místo tvářenky můžete zkusit rtěnku, kterou jste použila na rty. Udělejte si na tváři pár teček a dokonale je rozetřete doztracena.
Dior Dior Rouge, odstín 871, 820 Kč
Chanel Rouge Allure, odstín 48, 680 Kč
Clinique Colour Surge Butter Shine, odstín Apple Brandy, 510 Kč
Z přehlídek:
Zdroj: ELLE Listopad 2007
Zdroj fotek: www.deviantart.com www.style.com www.google.com

Božský Valentino

9. listopadu 2007 v 14:38 | terulka |  Literatura
Nakladatelství Taschen vydává sběratelskou publikaci o návrháři Valentinovi Una grande storia italiana Valentino Garavani. Nabízí informace o jeho životě i spoustu fotografií a pořídíte ji za 21 900Kč (distribuce Slovart).
Tak nevím, jestli se trošku nesekli s tou cenou :/
Zdroj: ELLE Listopad 2007

Barevná mánie

9. listopadu 2007 v 14:29 Trendy
Nudí vás elegantní líčení? Překvapte své okolí jistou dávkou extravagance.
Smělá, hravá a hlavně výrazně barevná. Taková je nová vlna v líčení, inspirovaná divokými královnami londýnských nočních klubů osmdesátých let.
Oči nalíčené á la Kleopatra se sytě azurovými stíny jsme mohli vidět na přehlídce Alexandra McQueena, stříbrné umělé řasy u Vivienne Westwood. Christian Dior zase překvapil dvoubarevně namalovanými růžovo-oranžovými rty a výrazným obočím. To jsou jen zrnka bláznivých nápadů, které oživily letošní podzim. Až půjdete na nějakou party, inspirujte se a připojte se i vy k barevné mánii, která zasáhla svět.
Zdroj: ELLE Listopad 2007
Zdroj fotek: www.style.com

Alessandra Ambrosio

9. listopadu 2007 v 14:04 ●Ostatní
Alessandra Ambrosio stejně jako její kolegyně z branže Laetitia Casta nastartovala kariéru vreklamní kampani pro značku Guess? a nyní se objevuje na přehlídkách návrhářů, jako jsou Laura Biagiotti, Byblos, Fendi a Christian Dior.
Často jí můžete vidět v Cosmopolitanu a Harper's Bazaaru. Jejim poznávacím znamením jsou diamantové oči, jimiž uhrane i zkamenělého puritána. Alessandra na rozdíl od svých kolegyň netrpí hvězdnými zlozvyky. Díky svému temperamentu a otevřené přátelské povaze dokonce získala prestižní zakázku v Cosmu! Módní redaktoři si totiž modelku původně objednali, aby s ní nafotili plavkovou fotostory. Alessandra je však natolik uchvátila svým charismatem, že získala kontrakt na titulní stranu! Její tvář se objevila na obálce červnového Cosma a nyní se sympatická kráska představuje podruhé.
Alessandra Ambrosio miluje svoji rodinu a domov. Erexim je malé město, kde se lidé znají a navzájem si pomáhají," tvrdí Alessandra, která si v rodném městě staví dům. "Až skončím s kariérou modelky, přestěhuju se zpátky do Brazílie a pořídím si hodně dětí," slibuje.
Alessandra je už delší dobu zamilovaná do modela a manažera Jaysona Leeho. Údajně se také zapletla s brazilským modelem Marcelem Boldrinim, známým z kampaně pro Tommyho Hilfigera.
Krédo: "Dbejte o sebe a žijte zdravě. Věřte v sebe samu a dosáhnete vše, co chcete."

Gisele Bündchen

8. listopadu 2007 v 17:07 ●Ostatní
Gisele Bündchen se narodila roku 1980 v Brazílii a její rodiče Valdir a Vania pochází z NěmeckaProto její příjmení zní Bündchen i s tím přehlasovaným U. Možná celá polovina jejích obdivovatelů, ale nemá o její příjmení ani tucha (natož o nějaké přehlasovaném U). Pro módní svět a vlastně celý svět vůbec je v současnosti nejlépe placená modelka prostě Gisele.
Obyčejná holka v luxusním těle
Narodila se v brazilské vesničce Tres de Maio poblíž Horizontiny. Ta vesnička prý ani nebyla na mapě! Dostala se tam, až když se Gisele proslavila, snad aby nalákala turisty lační vidět místo kde topmodelka vyrůstala. Gisele pocházi z velké rodiny. Má celkem pět sester - Raquel, Grazielu, Gabrielu, Rafaelu a Patrícii. S poslední jmenovanou jsou neidentickými dvojčaty. Patricia sice nemá mrazivě modré oči a světle hnědé vlasy, Gisele o ní ale prohlašuje, že by z fleku mohla být stejně slavnou modelkou, jako je ona sama. Ještě když Gisele chodila do školy, přezdívalo se jí podle "tyčkovité" přítelkyně Pepka námořníka Olive Oylová. Nebo Kostra. "Vypadala jsem jako malý komár. Nohy jsem měla stejně dlouhé jako ruce," směje se dnes. Spolužačky ji mezi sebe nechtěly, a tak raději hrávala volejbal. Byla dokonce tak dobrá, že přemýšlela o profesionální dráze v řadách brazilského reprezentačního týmu. Gisele jsme si dávno zvykli považovat za štíhlou, tenkrát ale byla rozhodně spíše hubená. I dnes se svými 178 centimetry a 57 kily váží zhruba o pětadvacet procent míň, než by měla. U modelek je to siceobvyklé, u Gisele Bündchen to ale není výsledek nějaké šílené destruktivní sebetrýzně. Aspoň to o sobě vehementně tvrdí. Prý vůbec nikdy nedržela dietu. A vzhledem k minulosti Olive Oylové se tomu tvrzení dá docela dobře věřit. Přesto se o ní říká, že jí jako prase….
Hvězda je risk
Raději než luxusní restaurace má obyčejné Mcdonaldy, které v Americe představují něco jako stravovací zařízení pro nižší sociální vrstvu. Legenda praví, že Gisele byla pro módní svět objevena, když ji tam nějaký dnes už neznámý vyhledávač talentů zahlédl, jak jí Big Mac. Ve třinácti letech se Gisele Bündchen spolu se sestrami Patrícií a Gabrielou přihlásila do přípravného kursu pro modelky a v roce 1994 byla vyhlášena druhou nejlepší "budoucí brazilskou superkrasavicí" v prestižní celonárodní soutěži Elite Look. Následovala premiéra a křest ohněm na předváděcím molu v New Yorku a z Gisele se takřka přes noc stala hvězda první kategorie. V New Yorku si odvážně nechala vytetovat modrou hvězdu na zápěstí, což byl risk, která by rozlet nejedné modelky dost možná spolehlivě zastavil. Ne tak Gisele, tu dokonce prestižní magazín Vogue oslavoval jako "návrat sexi ženy" a konec trendu "chudinkovských" modelek typu Kate Moss. Z Gisele je dávno uctívaná topmodelka a hvězda. Naposledy s velkou slávou začala propagovat grandiózní brýle značky Vogle. A je jednou ze tří žen, které se můžou pochlubit celým exkluzivním fotosetem prestižní módní značky spodního prádla Victoria´s Secret (do vybraného klubu patří už jen dvě Češky -Karolína Kurková a Veronika Vařeková!).
Najde Pepka námořníka?
Gisele moc nemusí večírky. Je sportovně založená, a tak se raději volným pádem vrhne s padákem z letadla, skočí bungee jumping nebo na rastru sjede divokou řeku. Přesto se považuje za rodinný typ. "Mým životním snem je mít dítě, ale bohužel to nezáleží jen na mně, ale i na mém partnerovi," posteskla si. S Leonardem DiCapriem se po pěti letech bouřlivého vztahu rozešla, protože přestala věřit, že by si ji kdy vzal. Gisele se vždy vyhýbá fotkám, na kterých by bylo vidět celé její poprsí. "Musím si přece nechat nějaké tajemství pro partnera!" usmívá se cudně. V současnosti má toto privilegium profesionální surfař Kelly Slater (kdysi dávno se párkrát mihl v jedné z počátečních sériích televizního seriálu Pobřežní hlídka). Opálení kalifornský sportovec a fešák se k bronzové brazilské krasavici báječně hodí…
Nedávno Gisele na své profesionální cestě "zabloudila" do světa filmu. "Nejdřív jsem o kariéře u filmu nechtěla slyšet. Vždyť i modelka se ze mě stala úplně náhodou," krčí rameny. Ale nakonec neodolala. Debutovala jako lehce pošahaná řidička v americkém rejsku francouzské komedie Taxi a v budoucnu ji čeká rolička princezny Isabelly v pokračování dobrodružství Gala Asterixe. Gisele zasloužilou herečkou? Ne, ve skutečnosti má mnohem prozaičtější vizi. "Na prvním místě je rodina. A sláva, peníze ani nic jiného to nemůžou změnit."

www.moda.cz

8. listopadu 2007 v 12:38 | terulka |  Odkazy
Česká stránka o módě a vše, co se jí týka + horoskopy, volný čas, zdraví a krása apod.

www.deviantart.com

8. listopadu 2007 v 12:31 | terulka |  Odkazy
Na těchto stránkách se může zaregistrovat každý. Svoje výtvory (obrázky, fotografie,...) zde vystavují lidi z celého světa.

www.style.com

8. listopadu 2007 v 12:29 | terulka |  Odkazy
Skvělá stránka o módních návrhářích, přehlídkách, modelkách, celebritách a trendech.